Help jij ons aan zonnepanelen?

Rabobank verduurzamen

Beste (Rabobank)leden,

De Golfclub Capelle neemt, waar mogelijk, haar verantwoordelijkheid om te verduurzamen.

Naast kleinere projecten, zoals het terugdringen en inzamelen van plastic flesjes en de verkoop van bamboe tees, pakken we dit ook veel groter aan. Zo hebben we in november 2019 het GEO-certificaat gehaald.

Met deze lange termijn aanpak kunnen we met succes hoogwaardige, duurzame aanleg-, renovatie- en onderhoudsmethoden realiseren (klik hier voor meer informatie). Verder hebben we al zonnepanelen liggen op de buggyloods die een deel van onze energiebehoefte opwekken.

We hebben de ambitie om onze zonnepanelen uit te breiden op het dak van de driving range. Daar is plaats voor ongeveer 80 zonnepanelen waardoor meer dan een derde (!) van ons totale energieverbruik kunnen opwekken met zonnepanelen.

De Rabobank heeft momenteel een initiatief waarbij zij bereid is 50% van de kosten voor deze zonnepanelen voor haar rekening te nemen, mits wij door leden van de Rabobank verkozen worden tot het winnend project.

We doen daarom een oproep aan iedereen die lid is van de Rabobank om hun stem uit te brengen op de website van de Rabobank. Klik daarvoor op deze link. Iedereen die binnen de regio van de golfclub valt, kan vervolgens op ons stemmen. Er kan gestemd worden tot en met 31 maart 2022.

Wanneer u geen lid bent van de Rabobank doen wij het verzoek dit initiatief onder de aandacht te brengen bij buurtgenoten, vrienden en familie. Bijvoorbeeld door deze email door te sturen of de link in een (buurt)whatsappgroep te plaatsen. Daar zitten vast ook leden van de Rabobank bij. Hun steun kan ons ook helpen bij onze verduurzamingsambities waar uiteindelijk, door het minder gebruik van fossiele brandstoffen voor energieopwekking, iedereen beter van wordt.

Alvast veel dank voor jullie hulp.

Met duurzame groet,
Auke de Boer, voorzitter