Nieuwe Medalseizoen 2022 afgesloten op een schitterende zondag

plaatje medal slotwedstrijd

Op 9 oktober werd de 7de en laatste Medal A en Medal B wedstrijd van dit seizoen gespeeld.

Vanaf april vindt iedere maand de Medal wedstrijd plaats maar de prijsuitreiking is pas aan het einde. De winnaars van de bruto en de netto strokeplay wedstrijden van de Medal A en de winnaar van de stableford wedstrijd van de medal B, krijgen hun prijs overhandigd.

Daarnaast wordt ook de overal-winnaar, die speler of speelster die het meest consistent gespeeld heeft over het hele seizoen, bekend gemaakt.

Bij de Medal A krijgt de winnaar met de beste netto score de “Ed Scheffer Bokaal”, de winnaar met de beste bruto score krijgt “de Bokaal voor de beste bruto score” en de winnaar van de Medal B krijgt de “Medal B Bokaal”. Voor de laatste twee prijzen moet nog eens een mooie naam bedacht worden.

Uitslag 7de Medal

Zondag lag de baan er prachtig bij, het weer was schitterend en de deelnemers hadden er zin in. Ondanks deze ideale omstandigheden bleek het, in beide Medals, niet eenvoudig om hoog te scoren. Chapeau dus voor de winnaars in de Medal A, Joris Hartman met netto 67 slagen en Rogier Mol met bruto 70 slagen en Medal B, Rob Leeuwangh met 35 stableford punten.

Overal Winnaars

Maar wie hebben er over het hele seizoen het meest consistent gepresteerd? De winnaar van de Ed Scheffer Bokaal bewijst dat je geen wedstrijden hoeft te winnen maar dat het voldoende is om vaak mee te doen en steeds in de top 5 te zitten. En dat heeft Norbert de Bruijn dan ook gedaan en daarmee is hij de glorieuze winnaar dit jaar.

Norbert de Bruijn, Winnaar van de Ed Scheffer Bokaal 2022.

Joris Hartman heeft de bokaal voor de beste bruto score veroverd. Met ettelijke overwinningen dit seizoen is dit de kroon op het werk. Een schitterende prestatie!

De Medal B Bokaal is souverein gewonnen door Ronald Noordam. Hij heeft twee wedstrijden gewonnen en in de wedstrijden die hij niet won, gewoon goed gescoord. Een terechte winnaar dus!

En nu?

Hiermee is het zomerseizoen voorbij. De wedstrijdcommissie kijkt terug op een geslaagde periode waarin alle Medals door konden gaan en waar een goede opkomst was.

Nu kijken we uit naar het winterseizoen en de ijspegelwedstrijden. We raden iedereen aan om de warme kleding uit de kast te halen en om met grote getalen in te schrijven.

Tot gauw, de wedstrijdcommissie.