Ryder Cup Capelle vs. Hitland groot succes!

Ryder Cup flight met paraplus

Ryder Cup Golfclub Capelle vs. Golfbaan Hitland 2022

Op 13 oktober werd de 10e editie van de Ryder Cup gespeeld door de business clubs van Golfbaan Hitland en Golfclub Capelle. De wedstrijd vond plaats bij Golfclub Capelle.

Bij de ontvangst werden lekkere petit fourtjes aangeboden door beide clubs om de 10e editie een feestelijk tintje te geven.

Het weer was twijfelachtig, maar gelukkig gingen de grootste regenbuien net langs Capelle aan den IJssel heen en is er overwegend onder droge omstandigheden gegolft. In het clubhuis was de spanning al duidelijk voelbaar bij inschrijving aan de wedstrijdtafel. Met in totaal 88 deelnemers hebben 44 teams gestreden om de Bedrijvencup.

Na ruim 4 ½ uur kwamen de flights binnen en onder het genot van een drankje en een bittergarnituur werden de scores verwerkt.

Met dank aan onze sponsors werden er deze dag ook prijzen uit gereikt voor de Neary en de Longest Drive:

• Neary: Johny Tjon (Golfclub Hitland) - een Ice Watch aangeboden door De Haij & Van der Wende Advocaten
  • Longest drive dames: Wijnie de Graaff (Golfclub Capelle) - aangeboden door Daamen & Van Sluis
  • Longest drive heren: Michael van Steenwijk (NLD Customs) - aangeboden door de Technische Unie

De uitslag van de wedstrijd werd bekend gemaakt tijdens het diner.
Het diner dat door Restaurant Mulligan werd geserveerd was voortreffelijk. Tijdens het genieten van de verschillende voorgerechtjes werd er druk gespeculeerd over wie er zou hebben gewonnen.

Na het voorgerecht werden de scores per hole ‘live’ verwerkt en genoteerd en dit jaar is de Ryder Cup gewonnen door de teams van Golfclub Capelle met 1 up voor Capelle. De trofee werd door captain Richard Goud in ontvangst genomen.

Nogmaals van harte gefeliciteerd aan alle teams van Capelle!

Door het team van Golfbaan Hitland werden we enorm verrast met een prachtige trofee die zij speciaal voor deze 10e editie van de Ryder Club hadden laten maken: nogmaals heel veel dank daarvoor.