Resultaten competitie 2022

1 logo klein

Na een periode van 2 jaar “droogte” konden we dit jaar gelukkig weer starten met de golfcompetitie. Na enig puzzelwerk en overleg met competitiespelers heeft de Technische Commissie 20 teams in verschillende competities ingeschreven. De uiteindelijke resultaten mogen er zeker zijn, er is dit jaar behoorlijk goed gescoord.

In de zondagcompetitie hebben 7 teams gestreden.

Het vlaggenschip van Capelle, Heren 1-36 holes was ingedeeld in een sterke 1ste klasse. Het kampioenschap zat er niet in maar zeer terecht heeft dit team zich in de 1ste klasse weten te handhaven, zij het op miraculeuze wijze.

Het Heren 2 team wist zich goed te handhaven in de 2de klasse.

Dames 1-27 holes werd in de 2de klasse met overmacht kampioen en promoveren naar de 2de klasse. Dames 2-27 holes konden zich met gemak in de 3de klasse staande houden.

Bij de heren 27 holes waren 3 teams actief. Heren 1 en Heren 3 hebben laten zien mee te kunnen met de 3de  klasse.

Heren 2 heeft heel knap promotie afgedwongen naar de 2de klasse door in een spannende competitie kampioen te worden.

In de donderdag Dames (senioren) competitie werden er 4 teams ingeschreven, 3 teams streden in de 27-competitie en 1 team in de 18-competitie. Er zijn hier eveneens (zeer) goede resultaten behaald.

Dames sr 1 en sr 2 wonnen alle wedstrijden. Dames 1 promoveert hierdoor naar de 1ste klasse  en Dames 2 naar de 2de klasse. Dames sr 3 vinden we op een 4de plaats in de pool terug.

Dames 1-18 holes kwam uit op de 3de plaats, een prima resultaat.

In de vrijdag Heren-senioren competitie waren er 9 teams actief, met 6 teams in de 27 holes competitie en 3 teams in de 18 holes competitie.

Een geweldig resultaat werd geboekt door Heren senioren 1. Gewoon kampioen worden maar hoe: gelijk aantal wedstrijdpunten, gelijk aantal teampunten en gelijk gespeeld tegen de concurrent, dus vervolgens het aantal holes met elkaar vergelijken: Heren senioren 1 kampioen en dwingt daarmee promotie af naar de HOOFDKLASSE..

Ook Heren senioren 2 wist (gemakkelijk) kampioen te worden en promoveert naar de 3de klasse. Dit geldt ook voor het Heren senioren 5 team, promotie naar de 4de klasse afgedwongen. Helaas wist Senioren 3 zich niet in de 4de klasse te handhaven. Teams 4 en 6 werden beide knap 2de in hun pool maar blijven desondanks in de 5de klasse.

De heren senioren 18 holes behaalden een 5de- (het 1ste team), een 2de- (het 2de team) en een 3de-(het 3de team) plaats in de competite.

Overall is de Technische Commissie zeer tevreden met de behaalde resultaten. Daarnaast zijn we (natuurlijk) geen problemen tijdens de speeldagen tegengekomen en ook de bezetting van de teams  leverde  geen noemenswaardige problemen op. Natuurlijk gaat het vooral om het golfplezier, maar gedurende het golfspel is het resultaat ook van belang.

Dit jaar dus maar liefst 7 kampioenen van de 20 teams, een prima prestatie. Dit geldt voor alle kampioenen maar speciaal voor Heren senioren 1 met een promotie naar de Hoofdklasse.

Toch mag ook vermeld worden dat het 1ste heren team (zondag 36) ook volgend jaar in de 1ste klasse zal spelen.

Met z’n allen naar de competitie in 2023.

De Technische Commissie,

Dick de Vaal (voorzitter), Martin Meijer, Anthony van der Wilden, Laurens Franken.