Verslag Happy Golf

be happy golfbal

Golfclub Capelle samen met Hans von Burg

Happy Golf for Starters

Afgelopen zaterdag was al weer de allerlaatste Happy Golf for Starters van dit jaar. En wat een dag was het! De zon straalde, de baan lag er prachtig bij en de Happy Golfers hadden er enorm veel zin in. Ja, in het begin was er spanning bij nieuwe Happy Golfers maar dat werd al snel losgelaten en liep iedereen met een brede lach door de baan. En daar is het Happy Golf om te doen: met elkaar en met plezier golfen!

Zoals gebruikelijk is met Happy Golf, werd er gestart vanaf de oranje tee en liepen de deelnemers 9 holes. Een aantal had nog maar een paar lessen van Hans von Burg gehad. Weer anderen golfden pas sinds twee maanden. U begrijpt, dit zijn starters en wij ervaren rotten zijn vergeten hoe het was in den beginne. Maar wat geweldig om te zien, het enthousiasme en de blijdschap op alle gezichten. En ook de deelnemende g-golfers waren na negen holes moe maar zeer voldaan. Zo mooi om dat te zien! Na afloop werd er een drankje gedronken en wat bitterballen genuttigd in restaurant Mulligan.

Happy Golf for Starters is mede-mogelijk omdat leden als begeleiders meelopen. Zij geven uitleg over de etiquette, veiligheid in de baan en helpen met de telling. Enorme dank dit keer aan: Heleen Kloot, Jan ten Raa, Judith Rutteman, Mieke Nijman, Peter den Breejen en Willem Rozema!

Geen event zonder winnaar en deze maand werd dat Willem Blok, hij mag zich de Happy Golfer november 2022 noemen. Van harte gefeliciteerd Willem! Omdat het deze keer onze slotwedstrijd was, werd ook duidelijk wie de overall-winnaar van Happy Golf for Starters 2022 is geworden: Enrico Giese. Hij kreeg uit handen van Mascha Bos een prachtig boek over golfen uitgereikt.

Vanaf april 2023 hervatten we Happy Golf en tot die tijd: blijf lessen bij Hans von Burg, loop door de baan en geniet van het spel!

Met sportieve groet en wij zien happy golfers graag weer volgend jaar,

TEAM HAPPY GOLF

Brian van der Veen, Mascha Bos en Simone de Bruin