Rob van Eijk wint de Poldertrofee op 21 augustus 2022

Foto 1

Misschien wel de mooiste prijs om je naam ingegraveerd te zien staan, is de Poldertrofee.

Direct na binnenkomst in het clubhuis staat links op de grond de 30 kilo wegende trofee; een handbediende lenspomp op ware grootte, geschonken door George Moussault, die deze wedstrijd de eerste keer in 1989…. zelf won. De jaren daarna zijn er veel winnaars bij gekomen die op de trofee gegraveerd staan.

Nadat deze jaarlijkse wedstrijd vorig jaar niet doorging door overmatige regenval, was het dit jaar prachtig weer, niet al te warm en een licht briesje. De greens waren vers gemaaid en er stonden ook de nodige tees voorop. Volop kans om de eigen scores aan te scherpen dus en een poging te doen om deze prijs binnen te slepen.

Dit jaar werd de wedstrijd gewonnen door Rob van Eijk, die aan de zijde van Coos Erdman steeds beter ging spelen. De laatste negen holes sloeg hij par na par en verzamelde zo de nodige (maar liefst 45!) stableford-punten. De hamvraag is wie wie inspireerde in deze tweebal die als laatste van start ging. Maar in elk geval tilden zij elkaar naar een hoger niveau, want ook Coos speelde geweldig en won de derde prijs met 39 punten.

De tweede prijs was voor een sterk spelende Alai Lau, die lange tijd “leader in the clubhouse” was met 42 punten, voordat zij nog net voorbij gestreefd werd door Rob, die als laatste binnen kwam.

Een eervolle vermelding voor Anne van Riet en Carola Olijerhoek die met resp. 38 en 37 punten net niet in de prijzen vielen.

De mooie dag werd afgesloten op het terras met verhalen over prachtige slagen die helaas nét in de bunker belandden en in-gechipte birdies. Ook weten de meeste deelnemers weer of je nou wel of niet een free drop krijgt als je bal in een hindernis ligt én je last hebt van een rood hindernispaaltje. Maar vooral was het nog even heerlijk genieten van de prachtige zomerdag en een gezellig drankje met elkaar.

Volgend jaar weer een kans om je naam op deze trofee te laten vereeuwigen.

Graag verwelkomen we dan ook weer zoveel mogelijk deelnemers aan deze zogenaamde “achtste wedstrijd”.

Namens de wedstrijdcommissie,

Janet en Jacqueline

Vlnr: Coos Erdman (3e), Rob van Eijk (1e), Alai Lau (2e).