Verslag Strokeplay Clubkampioenschappen 2022

beker 2

Zaterdag 3 september gaan om 8 uur de eerste heren de baan in. Het zonnetje schijnt en de voorspelde onweersbuien blijven uit.

33 Heren waarvan 25 single handicappers spelen zaterdag 2 rondes, na de middagronde is er een cut en gaan de beste 21 scores door naar de finale op zondag.

De greens zijn gemaaid en gerold, de stimp is 9 en de voorcaddies (Mark en Peter) staan klaar in de hoek van hole 1.

Rogier Mol als laagste handicapper en Bart Meijer als “regerend kampioen” gaan als eerste van start.

De 14 dames starten om 11 uur en spelen één ronde en gaan alle 14 door naar de zondag.

Coos had een hele mooie ronde en stond 6 slagen los van Quirine en 7 van Anneloes.

Bij de heren was het na 36 holes heel spannend , Rogier met 141 slagen aan kop gevold door Jeffrey en Austin met 142.

Zondag begonnen de dames traditiegetrouw als eerste en werd Coos met 154 slagen en weer een mooie ronde clubkampioen, gevolgd door Quirine 164 en Anneloes 172.

Tijdens de prijsuitreiking door onze voorzitter Auke werd vermeld dat Coos voor de tiende keer club kampioen is …chapeau!

De 21 beste heren gingen om 11.00 uur de baan in met zoals gebruikelijk hun trouwe supporters.

De laatste flight met Rogier, Jeffrey en Austin trok veel publiek en het bleef tot het einde super spannend.

Na 53 holes gespeeld te hebben moest het op de laatste hole, ja zelfs op de laatste green, beslist worden.

Eerst miste Jeffrey op een haar na zijn korte chip voor de winst. Daarna miste Rogier zijn korte put om te winnen. Tenslotte miste Jeffrey zijn eveneens korte put om alsnog een play-off af te dwingen, waardoor Rogier uiteindelijk als overwinnaar uit de bus kwam.

Austin Zhou werd met gedegen spel keurig derde, met slechts twee slagen meer.

Het waren twee lange dagen die door Auke als voorzitter op een leuke manier werd afgesloten.