Golf voor Gehandicapten

Golf voor Gehandicapten (G-Golf) is een initiatief van de NGF om gehandicapte mensen in een voor hen zo prettig mogelijke setting te laten genieten van het golfspel.

Golfclub Capelle is enorm blij met dit initiatief en werkt hier dan ook graag aan mee!

G-Golf op Capelle

Golfclub Capelle biedt golfers met een beperking al enkele jaren de mogelijkheid om onder begeleiding van vrijwilligers en een golf pro hun sport uit te oefenen.

Klik hier voor de film - Golf met beperking @ Golfclub Capelle

______________________________________________________

”BEWEGEN IS GOED VOOR DE KWALITEIT VAN HET LEVEN”
______________________________________________________

Het belangrijkste doel van G-golf is het verruimen van de sociale zelfredzaamheid voor mensen met een beperking, het (opnieuw) opbouwen van een sociaal netwerk en het fysiek activeren. Dit betekent plezier, vermaak en gezelligheid voor, tijdens en na het spelen van golf.

Golfclub Capelle geeft deze groep extra ruimte. Zo is er een speciaal programma ontwikkeld door de head pro van de golfschool en ondersteunen de vrijwilligers van de Commissie G-Golf het programma. Hiermee is de financiële drempel verlaagd.

Voor het speciale trainings- en begeleidingsprogramma - lees hier verder

GOLFEN ONDER BEGELEIDING

Het waarborgen van veiligheid is daar een belangrijk onderdeel van.
Het is dan aan de begeleider vanuit de Commissie G-Golf om adequaat te handelen.

VRIENDEN VAN G-GOLF

De belangrijkste kosten van golfen zijn: materiaal, baan, lessen.

Er worden diverse activiteiten vanuit de Commissie G-golf geïnitieerd om de kosten zo min mogelijk een barrière te laten zijn. In dat kader worden op verschillende manieren sponsors gezocht om het programma voor de G-Golf te ondersteunen.

Toch zien we ondanks al deze inspanningen dat voor mensen met een beperking de financiën soms een te hoge drempel vormen omdat de financiële armslag beperkt is.

Daarom zijn wij op zoek naar Vrienden van G-golf!

Voor meer informatie kunt u hier verder lezen – klik hier