Coronavirus – update bestuursmededeling 2 april

Beste mensen,

De overheidsmaatregelen die aanvankelijk tot en met 6 april zouden duren, zijn met drie weken verlengd. Dit betekent dat golfclubs en -banen in elk geval nog tot en met 28 april gesloten zijn.

Deze verlenging van de beperkende maatregelen hebben grote consequenties voor de maatschappij en ook voor de golfsport, maar worden gesteund door de NGF, NVG, NGA en PGA Holland. Alle adviezen en maatregelen van de overheid en het RIVM zijn er op gericht om de gevolgen van de virusuitbraak in te perken dan wel te vertragen en om zo de druk op de zorg te verlichten. De NGF, NVG, NGA en PGA Holland ondersteunen deze doelstelling, net als NOC*NSF en andere sportbonden.

Het bestuur begrijpt de frustratie van veel leden dat zij niet kunnen spelen op een moment na maanden van neerslag dat de baan weer opdroogt en de natuur in de lentezon opbloeit. Maar wij staan achter de visie van de NGF dat wij met elkaar, dus ook de golfsport, zich moet inzetten voor het onder controle krijgen van deze ernstige pandemie. In die zin krijgt het niet spelen een positieve betekenis.

De overheid laat uitdrukkelijk de mogelijkheid open dat de huidige maatregelen ook na 28 april gehandhaafd blijven, maar een versoepeling van de maatregelen na 28 april is ook niet uitgesloten. Een terugkeer naar een normale situatie hangt helemaal af van het succes in de strijd tegen het coronavirus.  Voor de update van de NGF omtrent de gevolgen van het coronavirus voor de golfsport kunt u hier verder lezen…

Met het oog op de financiële gevolgen voor de golfclub willen wij u laten weten dat wij de club hebben aangemeld voor de steunmaatregelen van de overheid. Het is nog afwachten of wij hiervoor in aanmerking komen. Ook de NGF is druk bezig om de financiele consequenties voor banen en verenigingen in kaart te brengen. Samen met andere sportbonden zullen zij de overheid informeren over de schade die geleden wordt en bespreken in hoeverre specifieke steunmaatregelen voor sportverenigingen mogelijk en noodzakelijk zijn.

Binnen onze golfclub hebben veel leden contact met elkaar en wij willen u vragen om dat vooral voor te zetten en de verbinding met elkaar te blijven zoeken. Als wij u daarbij kunnen helpen of als het secretariaat u hierbij kan ondersteunen, laat het ons dan weten.

Ook als u andere vragen of suggesties heeft, neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn bereikbaar!

Het secretariaat is dagelijks bereikbaar van 09:00 – 13:00 uur van maandag tot en met vrijdag:
- telefonisch: 010 – 4422337
- per email: secretariaat@golfclubcapelle.nl

Ook de komende weken zullen de greenkeepers doorwerken om het baanonderhoud goed bij te houden en extra werkzaamheden in de baan uit te voeren. In dat kader delen wij graag onderstaande foto met u:
Wat gebeurt hier...??

Nog even geduld, nadere informatie volgt.

Het team van Restaurant Mulligan maakt het naar omstandigheden goed en zij hebben een bericht voor u allen gemaakt dat te vinden is op onze website – klik hier. Veel leden hebben hun betrokkenheid getoond en suggesties gedaan over de wijze waarop wij Mulligan kunnen helpen. Het bestuur heeft al  eerste acties ondernomen om de acute zorgen te verlichten en heeft regelmatig contact met onze uitbaters. Mochten verdere stappen nodig blijken dan zal het bestuur, gebruik makend van de gedane suggesties, daarin het voortouw nemen.

Hans von Burg heeft inmiddels zijn 10e online golfles gepubliceerd op de website en als u nog niet begonnen bent, kunt u dat als nog doen waant alle lessen zijn nog terug te kijken: klik hier.

Wij houden u op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zijn.

Let op elkaar en blijf gezond!

Bestuur Golfclub Capelle