EK mid amateurs op Mallorca

Als inmiddels 32 jarige golfer met hcp +1,7 mag ik nog meedoen aan onze nationale wedstrijden. Daar ben ik een 'oude rot' in het veld tussen de jonkies. Juist voor de categorie spelers die geen jeugdlid meer zijn is er tegenwoordig de categorie 'mid amateurs'. Mid amateurs zijn spelers tussen de 25 en 50 jaar die op aantrekkelijk niveau willen blijven golfen. Jaarlijks wordt door de European Golf Association (EGA) de EK Mid Amateurs georganiseerd voor mannen en vrouwen.

Via handicap, internationale ranking en wildcards van nationale bonden konden mannen en vrouwen zich kwalificeren voor het toernooi. Ik had me gekwalificeerd en kreeg bericht dat ik mee mocht doen. Dit jaar vond deze wedstrijd plaats op Mallorca op het Pula Golf Resort in Son Servera. Pula Golf Resort is gastheer geweest van 6 European Tour toernooien met winnaars waaronder Jose Maria Olazabal en Darren Clarke.

Pula Golf is een prachtige baan met mooie hoogteverschillen en dicht bij de kust. Tijdens de oefenronde had ik door dat dit een baan is waar je heel zuiver moet spelen en er is weinig marge voor fouten. De greens waren snel en hadden veel ondulatie. De pins stonden strak gestoken op moeilijke plekken op de greens en er stond een straffe wind. Het lange werk > 100 meter liet me licht in de steek waardoor ik te weinig greens raakte en ik veel up en downs moest maken om met een  77 en 79 maar net de cut te halen. Tijdens de eerste twee rondes speelde ik met een lid van Pula Golf (Frederico) die eveneens referee is op de European Tour.

De laatste ronde werd ik ingedeeld met een oud Challenge Tour speler uit Zweden en met een kampioen uit Luxemburg. Na een teleurstellende finale ronde 82 ben ik 50e geworden.

Het was een geweldige ervaring en ik heb veel geleerd. Ik kijk er naar uit jullie weer te zien op de club.

Met sportieve groet,

Rogier Mol