Invoering Wereld Handicap Systeem per 1 maart

20210018 logo Mulligan

WHS uitleg handicap systeem

Over iets minder dan een maand is het zo ver. Op 1 maart gaan we over op het Wereld Handicap Systeem.

Er is geen andere keus, maar de achterliggende gedachte is dat we wel wereldwijd golf spelen met dezelfde golfregels, maar niet hetzelfde handicapsysteem hanteren. Omdat spelers steeds mobieler worden, hebben de twee grootse bonden, de R&A en USGA, besloten om in de toekomst één uniform handicap systeem te hanteren. Hiermee hoeft men, waar dan ook ter wereld, ook nooit meer uit te leggen onder welk handicap systeem uw handicap tot stand is gekomen.

Voor een uitgebreide en gedetailleerde uitleg - klik hier

Mochten er dan alsnog vragen zijn over de hoogte van uw nieuwe handicap, wijze van berekening, nieuwe uitdrukkingen of andere aspecten dan kunt u deze schriftelijk richten aan de R&H Commissie onder regel&handicap@golfclubcapelle.nl. De commissie zal de vragen zo goed mogelijk trachten te beantwoorden.

Regel & Handicap Commissie
Golfclub Capelle