Clubkampioenschappen Strokeplay

Zaterdag 5 en zondag 6 september werden de Clubkampioenschappen Strokeplay gespeeld.

Zaterdag morgen om acht uur stonden 42 heren klaar om te starten waaronder 22 single handicappers.

Na 36 holes was er een “cut” en gingen de 21 beste scores door naar de zondag.

Bij de dames was het veld kleiner en gingen alle dames na 1 ronde door naar de zondag.

Zondag was het tot het laatst toe spannend tussen Coos en Anneloes.  Coos moest 7 slagen goedmaken en dat deed ze. Met een score over 36 holes van 168 werd ze wederom kampioen gevolgd door Anneloes met 169 slagen. Corinne van der Veen werd derde met 181 slagen.

Zaterdag startte Henry Lai wat ongelukkig maar hij maakte het goed met zijn tweede en derde ronde om uiteindelijk kampioen te worden met 219 slagen , gevolgd door William met 225 slagen. Derde werd Steven met 226 slagen.

Uitslag heren:

Henry Lai: 219 slagen
William van Rooij: 225 slagen
Steven Klinkenberg: 226 slagen

Uitslag dames:

Coos Erdman: 168 slagen
Anneloes Hollman: 169 slagen
Corinne van der Veen: 181 slagen

We kijken terug op een geslaagd kampioenschap.

De baan lag er dankzij de greenkeepers mooi bij, greens waren gemaaid en gerold.

De weergoden waren ons goed gezind en met dank aan  vrijwilligers waaronder starters, spotters en scorebord schrijver liep alles gesmeerd.

Wedstrijdcommissie