10e Futureproof Capels Senior Open met Koninklijke onderscheiding…

logo Futureproof CSO 2020

Zondagmiddag werd door burgemeester Oskam van Capelle aan den IJssel de bokaal voor de overall winnaars van het tiende Futureproof Capels Senior Open uitgereikt de heren Van Veen en Blom, van respectievelijk Golfclub Kromme Rijn en Golfclub Dikshorn.

Het was niet de enige actie waarmee burgemeester Oskam de drukbezochte prijsuitreiking van de jubileum uitvoering van de grootste golfwedstrijd voor seniorenteams in Nederland opluisterde. Tot grote verrassing van de vele aanwezigen toverde hij ook nog een Koninklijke onderscheiding te voorschijn. Volledig overdonderd kreeg voorzitter Mike Gallagher van de organiserende commissie met name voor zijn jarenlange verdiensten voor de golfsport de versierselen opgespeld  die behoren bij de onderscheiding van lid in de Orde van Oranje Nassau.

Regen spelbreker

Er was lang op gewacht want door de Coronamaatregelen kon het tiende Futureproof Capels Senior Open in 2020 niet door gaan. Maar eindelijk in het eerste weekeind van oktober was het dan zover. Bijna 300 seniorgolfers gaven vrijdag en zaterdag acte de presence in de strijd om vele mooie prijzen. Die prijzen moesten noodgedwongen op zondagmiddag worden uitgereikt zonder dat de finaledag gespeeld was. Overvloedige regenval maakte de baan op zondag onbespeelbaar.

Gelukkig waren vele prijswinnaars en gasten zondagmiddag naar het fraai verbouwde restaurant van het clubhuis van de Golfclub Capelle gekomen voor de feestelijk afsluiting van de jubileum wedstrijd. Het werd mede door een afwisselend programma omlijst met muziek een waar golffeest.

Burgemeester Oskam memoreerde nog eens hoe een ééndaagse wedstrijd in tien jaar  was uitgegroeid tot een perfect georganiseerde grote meerdaagse wedstrijd. Leontien Zijlaard van Moorsel sloot zich als speciale gast hierbij aan en was dankbaar dat zij opnieuw een royale cheque in ontvangst mocht nemen als bijdrage aan het Leontienhuis in de gemeente Zuidplas waar zo´n 150 vrijwilligers zich met succes ontfermen over steeds meer mensen met een eetstoornis.

Uitslagen

De overall winnaars  Van Veen en Blom, waren tevens de winnaars bij de heren. Bij de dames won het koppel C. de Wolff - M. Louw-Wildschut van Golfclub De Hooge Rotterdamsche. Bij de mixed teams was er een eerste plaats voor de heer en mevrouw R.A.M. Erdman van Golfclub Capelle. De eerste prijs voor het super senior team (ouder dan 65 jaar) ging naar de heren Bakx en Geers van de Oosterhoutse Golfclub. En de eerste prijs voor de laagste netto score ging naar de dames C. Haringa en E. van Bodegraven bij de dames, naar de heren A.N.G. Burger en J.W.H. Schreurs bij de heren en de heer en mevrouw  Ten Raa bij de mixed. Bij de netto scores waren alle prijswinnaars afkomstig van de Golfclub Capelle.