Verslag Clubkampioenschappen Dames en Heren Strokeplay.

Clubkampioenschappen dames en heren strokeplay

Zaterdag om 8 uur startten 31 heren waarvan 18 single handicappers.
De baan lag er prachtig bij , greens waren gemaaid en gerold met nieuwe pinposities.

De stimp werd gemeten op 8.5 -9 met dank aan de greenkeepers.
In de bocht van één stonden Brian en Peter met gevaar voor eigen leven de afzwaaiers te spotten.

De dames sloegen om 11.30 af , allen onder toeziend oog van de voorzitter en zijn trouwe waakhond Ivy.

Voor de middagronde hadden de meeste heren de lange broek vervangen voor de bermuda.
Na twee rondes was er een cut bij de heren en de beste 21 scores gingen door naar de zondag.

Om 9 uur de volgende dag startten de dames als eerste gevolgd door de heren voor de laatste ronde.
Bij binnenkomst van de eerste damesflight was het al gauw duidelijk dat er een playoff zou komen op hole 10.

Nadat de heren door waren op 10 mochten Coos en Monica naar de tee voor de playoff.
Die werd gewonnen door Monica en zij werd de nieuwe clubkampioene Strokeplay.

De heren waren nog hard aan het strijden met in de laatste flight de uiteindelijke nummers 1, 2 en 3.
De scores lagen dicht bij elkaar maar Bart werd de winnaar.
Na tien jaar komt zijn naam weer op de trofee ( talent verloochent zich niet).

Monica Krouwer 167 slg
Coos Erdman  167 slg
Anneloes Hollman 169 slg

Bart Meijer  222 slg
William van Rooij  225 slg
John Leeuwenburg  228 slg

De voorzitter Auke reikte de prijzen uit met een leuke speech.

Het bleef nog lang gezellig op het zonnige terras mede door het door Bart aangeboden winnaarsdrankje.