Verslag Competitie 2019

NGF en Golfclub Capelle logos gecombineerd klein

De competitie 2019 zit er weer op.

De competitiespelers zullen weer een jaar vooruit moeten kijken tot eind maart 2020. Er waren mooie wedstrijden en ook lastige partijen. De club is trots op de gehaalde resultaten.

Gelukkig waren onze spelers goed voorbereid op de nieuwe regels die sinds dit jaar van kracht werden. Sybille Obluda had speciaal voor de competitiespelers de veranderingen op Matchplay, goed op een rij gezet.

Prestatie teams

In de voorbereiding van de competitie waren er voor de prestatieteams, trainingen en (selectie-) wedstrijden georganiseerd. Onder begeleiding van Hans von Burg en in samenwerking met de TC werden de uiteindelijke prestatieteams samengesteld. De ervaringen, worden meegenomen in de voorbereidingen voor volgend jaar.

Prachtig om te zien dat Heren 2 (reserve 36H) en Heren Senioren 1 (HS 27H) overtuigend kampioen zijn geworden.

Voor onze Dames Senioren 1 (DS 27H) bleek het uitstapje naar de hoofdklasse helaas net even te zwaar. Veel succes komend jaar in de eerste klasse waar jullie net uit waren gepromoveerd!

Winst en verlies

In totaal zijn 4 teams gepromoveerd.

Heren 2 (reserve 36H) heeft alle poulewedstrijden gewonnen. Zij mogen volgend jaar in de 2de klasse gaan spelen.

Ook Heren Senioren 1 (HS 27H) heeft alle poulewedstrijden gewonnen. Volgend jaar wacht hen de 1ste klasse.

Heren 3 (zondag 27H) promoveert naar de 3de klasse door op de laatste zondag van De Hooge Rotterdamsche te winnen.

Dames 4 (DS 27H) is ook heel knap gepromoveerd naar de 3de klasse. Onderlinge resultaten tegen De Lingewaelsche gaven de doorslag.

Persoonlijke resultaten mochten er ook zijn. Maar liefst 8 spelers haalden 100% door al hun wedstrijden te winnen, zowel in de doubles (greensome/foursome) als ook in de singles!!

Namens de TC:

Dick de Vaal, Laurens Franken, Martin Meijer, Anthony van der Wilden