Verslag President’s Putter 2019

Zondag 11 augustus, de dag na een enorme zomerstorm, is onder goede weersomstandigheden de wedstrijd om de President’s Putter gespeeld. Hoewel er hier en daar nog wat sporen van de genoemde storm te zien waren, lag de baan er gewoon erg goed bij.

De wedstrijd werd, zoals gebruikelijk, gespeeld als vossenjacht waarbij onze voorzitter (president) Andre Korenhof met zijn vrouw Annelies als vos de par van de baan zette. Jammer is dat er dit jaar weer minder teams, slechts 20, meededen aan deze toch erg leuke wedstrijd. Helaas is dit een trend die we bij meer wedstrijden zien.

De vossen werden dit jaar vergezeld door Marja en Lex de Roeper, omdat de winnaars van vorig jaar, Janet en Peter de Munnik, door een ernstige blessure van Peter verhinderd waren.

Was voor menigeen de ronde van 18 holes al een hele toer, het uitrekenen van de uiteindelijke score zorgde zeker voor heel wat hoofdbrekens. Gelukkig was er altijd wel iemand bereid om even te helpen, waardoor we toch redelijk op tijd met de prijsuitreiking konden beginnen.

De scores, de wedstrijd wordt gespeeld in de spelvorm Greensome Stableford, waren dit jaar erg hoog. Was vorig jaar een score van 79 nog genoeg om te winnen, dit jaar zou dat niet genoeg zijn geweest voor een top-5 plaats.

Winnaars van de wedstrijd zijn geworden Tom en Liesbeth Geerdes met 87 stableford punten. Op de tweede plaats Peter Wanders en Monica Krouwer met 86 punten en derde Dick en Carin de Vaal ook met 86 punten maar met een iets hogere playing handicap.

De longest drive is bij de dames gewonnen door Mieke Commijs, bij de heren door Patrick Rorije. De leary, die dit keer op 12 werd gespeeld, is gewonnen door Paul Hollman en Daniëlla Wijnveldt.

Al met al was dit, ondanks de geringe opkomst toch weer een zeer geslaagde dag.

De Wedstrijdcommissie