Verslag van de competitie 2023

Lid van NGF logo fc

De competitie 2023 zit er weer op.

Golfclub Capelle heeft met 21 teams aan de NGF-competitie meegedaan. Dit jaar zijn de volgende teams kampioen geworden.

De Kampioenen

Dames 1  27 holes, bestaande uit Quirine van de Gevel, Corinne van der Veen, Anneloes Hollman, Gita Hoogeveen, Korinne Stigter en Carin de Vaal, leverde een knappe prestatie door ongeslagen te promoveren naar de eerste klasse.

Heren 2  27 holes met Toshiro Matsuo, Marcel de Jong, Lex Cleton, Hans de Ronde, Marc van der Mijn en Robert-Jan Daniëls. Marc moest de laatste hole halven of winnen. Hij deed het laatste en daardoor is promotie naar de 2e klasse gerealiseerd, waardoor een plaats in de 27 holes competitie voor het seizoen 2024 behaald werd.

Heren 3  27 holes, Martin Hugel, Hans Kraak, Arie Rolloos, Richard Goud, René van der Heiden en Harry Vuik, promoveerde naar de 3e klasse.

Heren 2  50+ 18 holes werd eveneens kampioen en promoveert naar de 50+ 18 holes hoofdklasse. Deze prestatie werd geleverd door: Maarten Visser, Leon Haase, René Dukker, Marten van den Bossche, Bert Verberk en Ernst Loohuis.

Alle kampioenen van harte gefeliciteerd!

Overige teams

De Heren 36 holes teams leverden ook een prima prestatie. Heren 1 wist zich knap te handhaven in de 1e klasse en Heren 2 miste op een haar na promotie naar de 1e klasse. Dames Senioren 1 27 holes miste ook maar net promotie en werd knap 2e in een sterk bezette poule.

Helaas heeft Heren Senioren 1 het in de hoofdklasse niet kunnen bolwerken en is gedegradeerd naar de 1e klasse. Uiteraard gaan ze volgend jaar weer proberen te promoveren.

Het volgend seizoen staat in het teken van een nieuwe competitie opzet, waar veel teams in plaats van in een 27 holes wedstrijdformaat uit gaan komen in een competitie waar gestreden gaat worden over 18 holes. Met betrekking tot het 18 holes formaat is hier een andere puntentelling van toepassing en dienen alle holes uitgespeeld te worden. Men speelt dus altijd 18 holes.

Inmiddels heeft de TC op verzoek van de NGF een vraag bij de leden neergelegd in hoeverre er interesse is voor een 65+ competitie. De uitslag van deze enquête zal, zodra bekend, met u gedeeld worden.

Op 18 en 19 mei vinden op onze baan de halve- en finalewedstrijden plaats om het landskampioenschap dames 50+. U bent van harte welkom om te komen genieten van top golf op onze baan.

Binnenkort zullen wij een aanvang maken met de voorbereiding op het nieuwe seizoen en zullen wij ons weer bij u melden.

Als TC bedanken wij alle spelers voor hun inzet en rest ons u allen een fijne zomer toe te wensen.

De Technische Commissie,

Peter van den Berg, Laurens Franken, Anthony van der Wilden en Dick