Verslag OLD GRAND DAD wedstrijd

Op 17 mei jl. werd onze jaarlijkse sponsorwedstrijd gehouden ter ondersteuning van de goede doelen van de Stichting Old Grand-Dad Nederland, een stichting die zich o.a. bezig houdt met het verlenen van financiële steun teneinde kinderen met een verstandelijke of lichamelijke beperking in staat te stellen meer aan sport, spel en beweging te doen om zo hun bestaan wat plezieriger te maken.

De weergoden waren ons goedgezind, de baan lag er uitstekend bij, een prima basis voor een geslaagde golfdag.

Verheugend was dat het aantal deelnemers ten opzichte van vorig jaar bijna verdubbeld was. Maar liefst 35 grootvaders hadden zich voor deze wedstrijd aangemeld en streden om de overwinning.

De beste grootvader dit jaar was “good old” Maarten Visser met maar liefst 42 stablefordpunten. Maar dat behoeft toch wel enige toelichting. Maarten wist dat hij in topvorm verkeerde maar om zich heen kijkend zag hij toch wel een aantal geduchte concurrenten. Eén daarvan was zeker Jan ten Raa.

Op enig moment zag hij de sleutelbos van Jan onbeheerd op tafel liggen en besloot deze “zogenaamd per ongeluk” mee de baan in te nemen, wetende dat Jan de wedstrijd niet zou beginnen voordat hij zijn sleutels terug had gevonden en dat kon wel even duren! Na afloop had hij toch wel spijt van zijn actie en bood Jan diverse malen zijn excuses aan, welke werden aanvaard.

De beste Zeven grootvaders van deze wedstrijd mogen deelnemen aan de regionale halve finale die op 5 juli a.s. gespeeld gaat worden bij de Woeste Kop in Axel, Zeeuws Vlaanderen.

Rest ons nog de herencommissie te bedanken voor het verzorgen van de indeling van de flights.

Wij kunnen terugkijken op een zeer geslaagde dag.

Iedereen wordt bedankt voor zijn deelname en graag tot ziens volgend jaar met een hopelijk nog groter aantal deelnemers!

Jan ten Raa, Clubconsul Old Grand-Dad, Golfclub Capelle a/d IJssel.