Commissie Maandaginstuif

De Commissie Maandaginstuif is verantwoordelijk voor de organisatie op maandag van de wedstrijden en clubactiviteiten voor leden met een handicap hoger dan 26. Voor leden met een lagere handicap kan tijdelijk in bijzondere omstandigheden (bijv. bij een lange afwezigheid door ziekte) een uitzondering gemaakt worden.
Ook nieuwe leden die nog kennis moeten maken met het golfspel zijn van harte welkom. Jouw handicap kan je proberen te verbeteren of als je die nog niet hebt, helpen we je daar graag mee. Het is mogelijk om 9 of 18 holes te spelen. In de meeste gevallen wordt er met flights van 2 gespeeld. In korte tijd is het mogelijk om veel leden te leren kennen ook op hole 19 in het restaurant of op het terras tijdens en na de prijsuitreiking (prijsuitreiking vindt alleen ’s zomers plaats).

Ons jaarprogramma kent een zomer- en een winterseizoen.

Zomerseizoen

Vanaf de Openingswedstrijd eind maart tot de Slotwedstrijd eind oktober spelen wij op iedere maandagmiddag een instuifwedstrijd.
Na inschrijving via de Webapp of via het ledengedeelte van de website (dit kan vanaf 4 weken voor de wedstrijddatum tot de donderdagavond 23:59 uur voor de maandag daarop) maakt de wedstrijdleiding een flightindeling.
Graag vermelden bij de inschrijving of je inschrijft voor 9 of 18 holes en of je speelt vanaf geel of rood.

Eén keer per maand organiseren wij een themawedstrijd. Thema’s zijn bijv. 4-stokkenwedstrijd, vossenjacht, vlaggenwedstrijd en hidden-holes (een populaire en spannende wedstrijdvorm). Eén maal per maand wordt er een qualifying wedstrijd gespeeld. Iedere deelnemer loopt hierbij een officiële kaart en kan hierdoor zijn/haar handicap verbeteren.
Wij helpen je graag op weg naar een lagere c.q. betere handicap.
’s Zomers volgt na iedere wedstrijd een bescheiden prijsuitreiking.

Het zomer- en winterprogramma worden in samenwerking met de Social Mix afgesloten met een Slotwedstrijd. Na afloop is er een prijsuitreiking. Ook  worden de winnaars van de zomercompetitie bekendgemaakt en in het zonnetje gezet. Meestal wordt afgesloten met een optioneel gezamenlijk diner. Tijdens de Openings- en Slotwedstrijd kan je desgewenst een gast van buiten de vereniging introduceren en haar of hem kennis laten maken met de gezelligheid van onze golfclub.

Winterseizoen

Vanaf eind oktober tot eind maart wordt er een eclectic-competitie gespeeld.
Ook voor deze maandagen moet er ingeschreven worden zoals bij het zomerseizoen hierboven vermeld.
De scores van die dag noteert iedereen zelf op het scorebord dat in het restaurant staat opgesteld. Het aardige is hierbij dat je jouw scores gedurende het hele winterseizoen alleen maar kunt verbeteren. Als je bijvoorbeeld over hole 1 de eerste keer 7 slagen hebt gedaan en de volgende keer 6 slagen nodig hebt, dan mag je de score over die hole op het scorebord verbeteren. Dat geldt natuurlijk voor iedere hole. Aan het eind van het winterseizoen staat dan jouw beste scorekaart genoteerd. De winnaar van de wintereclectic wordt tijdens de Openingswedstrijd bekend gemaakt.

Als je meer informatie wil hebben of een nadere uitleg over de Maandaginstuif, aarzel dan niet en neem contact op met een van onze Commissieleden. Zij zullen je met plezier verder helpen.

Het voorlopige programma voor de rest van 2023 ziet er als volgt uit: klik hier