Maatschappelijk Verantwoord Golfen

De nieuwe commissie Maatschappelijk Verantwoord Golfen gaat zich bezig houden met de bestaande initiatieven op het gebied van MVG en gaat aan de slag met het nieuwe programma van Sportief Capelle: ‘Meer Capellenaren in beweging krijgen’.

Als eerste door het bepalen van de doelgroep en daarna door het opzetten van het programma. Het is de bedoeling dat alle maatschappelijke en duurzame activiteiten van Golfclub Capelle een plaats zullen krijgen in de nieuwe commissie MVG.

Golfclub Capelle staat midden in de maatschappij.

Wij realiseren ons dat we een belangrijk en prachtig stuk  van Capelse natuur beheren. Daar golfen we niet alleen, maar zijn we ook actief bezig met duurzaamheid en met onze maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Dat uit zich onder andere in onze inzet voor Golf voor Gehandicapten en het uitnodigen van schoolklassen voor het gemeentelijk programma ‘What’s your sport’.

‘Meer Capellenaren in beweging krijgen’

Op initiatief van de gemeentelijke organisatie Sportief Capelle doen wij mee aan dit nieuwe programma dat is bedoeld om mensen en groepen aan te spreken meer te gaan bewegen. Denk bijvoorbeeld aan  Open dagen voor jeugd, Ouderen programma’s,  Scholen voor gehandicapten of De Hoeken (de grote flats tegenover de baan).

Samen met de gemeente werken wij aan een goede integratie van de Golfclub. Goed voor Capelle en goed voor onze toekomst in de Capelse samenleving.