Technische Commissie

Doelstelling

Het beleid van de Technische Commissie (TC) is erop gericht om de competitie te organiseren en te begeleiden en daarbij het totale spelniveau van de club, de baan en al hetgeen daar invloed op heeft te verbeteren. De TC adviseert hierin het bestuur en ontwikkelt, waar nodig, het sportieve beleid hiervoor.

Een hoger spelpeil gaat hand in hand met een intensievere beleving en zal daardoor het verenigingsleven stimuleren. Met een goede mix van training, begeleiding en (oefen)faciliteiten wil de TC daarnaast bereiken dat Golfclub Capelle eerste keus is voor getalenteerde golfers in de regio (ongeacht de leeftijd). Zonder hierbij de belangen van de recreatieve golfer te schaden.

NGF competitie

Het competitiebeleid is toegespitst op het verbeteren van het algemeen spelniveau in de meest ruime zin van het woord. Hierbij is het behalen van een kampioenschap geen doel op zich maar eerder een resultante van het gevoerde beleid.