Golf(st)er van het jaar

Sedert 1993 heeft de Vereniging een competitie ingesteld die moet leiden tot de Golfer/Golfster van het Jaar.
De Wedstrijdcommissie heeft daarvoor de volgende regels opgesteld:

1. Alle leden die op 1 april in het bezit zijn van een officiële EGA Handicap van 36 of lager kunnen deelnemen. Ook zij die na 1 april een handicap van 36 of lager behalen, kunnen alsnog meedingen naar de titel.

2. In de onderstaande wedstrijden kunnen punten behaald worden:
    - Medal I A
    - Medal I B
    - Medal II A
    - Medal II B
    - Medal III A
    - Medal III B enz.
    - Strokeplay Kampioenschap
    - Langste Dag
    - Poldertrofee

3. Te behalen punten per wedstrijd:
    - 1e plaats: 24 punten
    - 2e plaats: 20 punten
    - 3e plaats: 16 punten
    - 4e plaats: 12 punten
    - 5e plaats: 8 punten
    - 6e plaats: 4 punten
    Handicapverlaging (36 en lager) gedurende het jaar zal meetellen in dit klassement. Ieder procent verlaging wordt beloond met 1 punt.

Voorbeeld:
    Handicap op 1 januari: 15.6
    Handicap op 31 december: 11.7
    Verlaging: 3.9 = 25 % van 15.6 voor het klassement, derhalve 25 punten.

4. Om in aanmerking te komen voor de titel Golfer/Golfster van het Jaar dient men tenminste aan 6 wedstrijden, als genoemd in punt 2, deel te nemen.

5. De prijsuitreiking van de Golfer/Golfster van het Jaar zal plaatsvinden tijdens de nieuwjaarsreceptie door de voorzitter van de vereniging. Degene die het klassement bijhoudt moet tijdig de voorzitter van de W.C. inlichten. Deze zorgt ervoor dat de winnaar op de receptie aanwezig is.

6. Tussentijds wordt het klassement niet gepubliceerd, zodat er bij de prijsuitreiking niet algemeen bekend is wie de winnaar zal zijn.