Uitreiking IJssellandertjes - Capels Senior Open

PERSBERICHT

Nieuwe ‘IJssellandertjes’ op de kinderafdeling  van het IJsselland Ziekenhuis aangeboden door de organisatoren van het Capels Senior Open Golftoernooi 2013

Op vrijdag 13 december heeft de kinderafdeling van het IJsselland Ziekenhuis nieuwe houten panelen met de afbeeldingen van onze IJssellandertjes (Pien Paddenstoel, Wally de Waterdrager en Ed Boomklever) ontvangen.

De IJssellandertjes zijn al op diverse plekken in het ziekenhuis aanwezig, onder andere op de spoedeisende hulp, de operatieafdeling, de gipskamer, verschillende poliklinieken en de kinderafdeling.

De panelen zijn aangeschaft van een deel van de opbrengst van het Capels Senior Open golftoernooi dat Golf & Countryclub Capelle a/d IJssel afgelopen zomer voor de derde keer in successie organiseerde. Dit landelijk golfevenement was gekoppeld aan een goed doel: een bijdrage aan een project op de kinderafdeling van het IJsselland Ziekenhuis, bijvoorbeeld het realiseren van kunst op de kinderafdeling. Kunstenares Anne Diertens van Karmijn Kunst en Zo heeft de panelen geschilderd en heeft ze aan de teamleiding op de kinderafdeling overhandigd. De heren Rob Moelker en Ad Verhoeff , mede organisatoren van het Capels Senior Open, waren hier getuige van.

De kinderafdeling is erg blij met de panelen. “De IJssellandertjes zijn voor veel  kinderen een vast herkenningspunt geworden in het ziekenhuis. Zo wordt een kind bijvoorbeeld via de spoedeisende hulp opgenomen, gaat naar de gipskamer en komt de figuurtjes ook weer op de kinderafdeling tegen. Het is een grote wens van de kinderafdeling om op iedere kamer verschillende panelen op te kunnen hangen", aldus Margreet Okkerse, pedagogisch medewerker.

IJssellandertjes op alle kamers
Op 4 kamers op de kinderafdeling hangen straks panelen. Twee panelen zijn bekostigd uit een deel van de opbrengst van het Capels Senior Open golftoernooi en twee zullen worden geschonken door de stichting Vrienden van het IJsselland. Binnenkort start een fondsenwervingsactie om ook de overgebleven kamers te kunnen voorzien van panelen met de IJssellandertjes. Mocht u enthousiast zijn en deze actie willen ondersteunen, dan nodigen we u graag uit om een afspraak te maken met de teamleiding van de kinderafdeling om zodoende de IJssellandertjes te bewonderen. U kunt de teamleiding bereiken via het algemene nummer van het ziekenhuis (010-258 5000).

13 December 2013

Aangepaste openingstijden secretariaat

In verband met de feestdagen is het secretariaat van de Vereniging gesloten op:

• 25, 26 en 27 december 2013
  • 1 januari 2014

Wij wensen u allen hele prettige feestdagen!