De wedstrijdkalender 2015 is online

De wedstrijdkalender 2015 is online: u kunt inschrijven.

Ook al giert de wind en de regen nog om onze oren, de lente is echt in aantocht en de wedstrijdcommissie heeft weer een mooie, gevarieerde wedstrijdkalender voor u opgemaakt.

Dit jaar valt de openingswedstrijd samen met Pasen. Op 2e paasdag(6 april) zal het eerste startschot klinken! We openen deze gezelligheidswedstrijd met de gebruikelijke shotgun!
De paas-eitjes en lentebloeiers zullen voor u klaar staan.

Voor het jaar 2015 hebben we 7 medals op de agenda staan! Mede namens de technische commissie roepen we iedereen op aan zoveel mogelijk medals mee te doen. 18 Oktober zal de feestelijke uitreiking van de Ed Scheffer bokaal en van de overall-beker voor de B-medal plaatsvinden. We hebben de regels rond de einduitslag aangescherpt, zodat er geen onduidelijkheid meer kan ontstaan over de winnaar.

Het is nog steeds een beetje wennen, maar maandag 27 april is het Koningsdag en wordt de traditionele vlaggenwedstrijd georganiseerd. Clubhandicappers: laat je deze maandag niet van de wijs brengen en doe allemaal gewoon gezellig mee!

Ook dit jaar zal de familiewedstrijd 25 mei (2e pinksterdag) in het kader van de NGF gespeeld worden voor een goed doel. Dit is de dag om je met familie in te schrijven en je te meten met andere families! Deze dag is er een speciaal greenfee tarief voor uw familielid: € 20,-

Strokeplay clubkampioenschappen: de wedstrijd wordt gespeeld in het weekend van 4/5 juli. De dames lopen weer 3 rondes (één op zaterdag en twee op zondag). Zondag zullen de dames en de heren in de laatste ronde om en om starten, zodat de uiteindelijke winnares en winnaar zoveel mogelijk tegelijk binnenkomen.

U kunt bij alle 'funwedstrijden' een gastspeler uitnodigen. Deze introducee moet in het bezit zijn van een NGF-kaart en een dagkaart (€ 40,-). Introducees worden ingedeeld op basis van de playing handicap met een maximum van 36. Denk er wel aan dat hij/zij mag hooguit 5 keer geïntroduceerd worden gedurende een jaar, ongeacht of dit  voor een wedstrijd is of voor een vrije ronde.

Wij verzoeken iedereen zuinig te zijn op de baan...Denkt u er vooral aan om de pitchmarks te herstellen ook al is de focus gericht op uw score. Juist tijdens de wedstrijden is het belangrijk dat u hier elkaar aan helpt herinneren, zodat ook de mensen die na u spelen een gladde green aantreffen. De greens zullen vóór de medals uit extra gerold worden, hopelijk doen we dat dan niet voor niets!

Laurens Franken is in het najaar tot de wedstrijdcommissie toe getreden. Omdat er niemand weggegaan is zijn we dit jaar op volle sterkte. De wedstrijdcommissie begint dan ook met enthousiasme en vol energie aan het nieuwe seizoen. Wij hopen dat het gevarieerde aanbod van wedstrijden voor alle leden wel iets te bieden heeft. We wensen iedereen veel speelplezier en sportieve wedstrijden!

Met vriendelijke groet, de wedstrijdcommissie

Francies Ochtman (vz)
Corinne van der Veen (secr)
Pim Pippel (penn)