Hole 17 wordt 'eilandvrij'

Enige tijd geleden is de green van Hole 17 volledig gerenoveerd. Daarbij is ook het aanzien van de green vanaf de fairway enorm verbeterd.

Het eiland van Hole 17 ligt daar echter nog wel voor. De baancommissie heeft hierover overleg gevoerd met onze externe deskundige. Na bestudering kwam hij tot het volgende advies:

"De nieuwe green werd aangelegd met aan de vijverrand een mooie beschoeiing die tevens het spel uitdagend maakt. Alleen is van op de fairway een deel van deze beschoeiing achter het eiland niet zichtbaar; naar mijn mening zou de hole optisch veel mooier worden moest het eiland verdwijnen.

Tevens is het niet eenvoudig het eiland goed te onderhouden; hetgeen er nu opstaat is gewoon wat groene wildgroei en ziet er niet uit. Het minste dat aangeplant wordt belemmert het zicht nog meer en vraagt nog meer onderhoud. Mijn voorkeur gaat dus resoluut naar het verwijderen van het eiland".

De baancommissie heeft, dit overwegende en met de instemming van het bestuur, daarom het voornemen om het eiland binnenkort te verwijderen en onze baan daardoor verder te verfraaien.

De Baancommissie