Voorkom wachttijden in de baan

We kennen allemaal het gevoel: waarom stroomt het soms niet door in de baan? Gelukkig loopt het meestal goed, maar er zijn dagen bij....

Met elkaar kunnen we er voor zorgen dat de wachttijden beperkt worden en dat iedereen in een plezierig tempo kan spelen als we ons aan de volgende afspraken houden:

Aansluiting houden:

Het allerbelangrijkste: probeer altijd aansluiting te houden met de flight voor u. Als zij vlot doorlopen doet u dat dus ook en als zij langzamer lopen kunt u wellicht doorgelaten worden.

Als u aansluiting verliest:

• Sneller slaan hoeft niet. De meeste tijd wordt niet verloren bij het slaan, maar juist als u niet slaat. Loop vlot door en zorg dat u bent voorbereid als u bij uw bal aankomt zodat u gelijk kunt gaan slaan.  Verlaat de green gelijk als dat kan en schrijf uw score bij de volgende teebox op als anderen afslaan, dus niet als u zelf aan de beurt bent. Zo zijn er nog allerlei momenten waarop u vlot doorlopen kunt helpen.
  • Pak uw bal op als u niet meer kunt scoren.
  • Beperk het zoeken. Natuurlijk zoekt u bij een belangrijke wedstrijd, maar doe dat niet als u voor uw plezier een rondje speelt en geen aansluiting hebt want alle flights die achter u staan moeten op u wachten.

Geen aansluiting:

Het kan voorkomen dat u niet binnen een paar holes weer aansluiting kunt krijgen. Laat de flight achter u dan door. Dat kunt u aangegeven door met uw club te zwaaien. Sluit als zij voorbij zijn gelijk weer aan. Speelt u een 4-bal en het lukt niet om aansluiting te krijgen; splits dan op in twee 2-ballen. U speelt dan relaxter en iedereen achter u heeft een fijnere dag.

Houd de trein aan de gang:

Er zijn veel banen waar 4-ballen niet of beperkt zijn toegestaan om de doorstroming te bevorderen. Wij vinden het belangrijk dat dit op onze baan wél mogelijk blijft, maar dat kan alleen met uw medewerking. Houd altijd in gedachten u op een golfbaan in een “trein” speelt. Als uw flight stil staat dan geldt dat ook voor alle flights die na u komen.

De Marshals zijn er óók om een goede doorstroming te bevorderen. Volg hun aanwijzingen altijd op!