De wedstrijdcommissie is er klaar voor !!

De wedstrijdkalender voor het golfseizoen 2013 – 2014 is vastgesteld en dat is het teken voor de wedstrijdcommissie om voorbereidingen te treffen voor de komende wedstrijden.

Afgelopen februari heeft de wedstrijdcommissie (weco) afscheid genomen van Lia Breda, Liesbeth Geerdes, André Korenhof en Henk Weebers. Ik wil ze nogmaals hartelijk danken voor hun inzet en enthousiasme de afgelopen jaren. Gelukkig heeft Peter de Munnik aangegeven om onze commissie te komen versterken vanaf 1 april a.s. Omdat de weco toch een kleine bezetting heeft ten opzichte van het grote aantal te organiseren wedstrijden, ben ik erg verheugd dat een aantal oud-weco-leden zich bereid heeft verklaard om samen met een weco-lid mee te helpen aan de organisatie van een wedstrijd. Dit verlicht onze taak aanzienlijk en voor hen dan ook alle lof voor deze betrokkenheid bij onze commissie en de club in het algemeen.

De wedstrijdkalender kent geen verrassingen. Toch is er een aantal wijzigingen ten opzichte van vorig jaar:

• in tegenstelling tot vorig jaar zal de openings/paaswedstrijd worden gespeeld op ZONDAG 31 maart ( 1e paasdag en ZOMERTIJD GAAT IN!!), gebruikelijk in de vorm van een shotgun;
  • Koninginnedag zal, gezien de abdicatie en inhuldiging van prins Willem Alexander, een ander karakter krijgen dan vorige jaren. Over de specifieke inhoud zal de weco zich nog buigen maar de bedoeling is ook hier een shotgun, zodat iedereen na afloop van de wedstrijd de festiviteiten nog kan volgen;
  • Ouder-kind wedstrijd: tot vorig jaar werd aan de deelnemers een bepaald bedrag gevraagd om Unicef te ondersteunen. Unicef heeft zich teruggetrokken en nu is de landelijke organisatie in handen van een klein organisatiebureau dat ten bate van een jongerenproject JINC deze landelijke wedstrijd organiseert. Omdat onduidelijk is waar het sponsorgeld specifiek naar toe gaat, is de weco van mening dat betrokkenheid bij zo’n project niet valt onder het beleid van de goede doelen die wij voor ogen hebben. De wedstrijd zal dan ook “onder ons” worden gespeeld en we gaan uit van een grote opkomst.
  • Medal / Aphrodite cup: de Aphrodite cup was vele jaren gekoppeld aan een Medal. Vorig jaar was al aangegeven dat deze koppeling niet meer mogelijk zou zijn. De wedstrijdorganisatie eiste voor dit jaar een aparte wedstrijd  binnen de wedstrijdkalender. Gezien de overvolle agenda en omdat het niet onze “core business” is om commerciële wedstrijden apart te organiseren, hebben we helaas af moeten zien van deze cup. Heel jammer want veel van onze leden hebben in het verleden veel plezier aan deze wedstrijden beleefd.

“Slow play” zal onze aandacht blijven hebben bij wedstrijden.

Gezien het feit dat er vanaf nu geen sprake meer is van een Dames- en Heren tee is afgesproken dat voor alle wedstrijden door de WeCo georganiseerd, vooraf wordt aangegeven vanaf welke kleur zal worden afgespeeld. Hierbij is geadviseerd om voor de heren van geel en voor de dames van rood af te slaan. Inmiddels is dit bij het inschrijven aangegeven.

Namens de wedstrijdcommissie wens ik iedereen veel spelplezier en ik hoop oprecht dat de regen geen grote spelbreker zal zijn voor allen die (noodgedwongen) een handicart nodig hebben om te kunnen spelen.

Met vriendelijke groet,

Wientje Bonga (vz)
Paul Kaan (secr)
Cees Esser (penningmeester)