Verslag van de Koninginnewedstrijd

Op 30 april is op onze baan de Koninginnewedstrijd gespeeld. Het was een zeer geanimeerde dag. Met veel rood/wit/blauw/oranje uitgedoste deelnemers in de baan en met een groot scherm in het oranje clubhuis hebben we met elkaar deze historische dag beleefd!

Met een 70+ bezoekers en 66 deelnemers aan de wedstrijd werd op de schermen in ‘onze huiskamer’ de troonsafstand van Beatrix en de inhuldiging van Koning Willem-Alexander gevolgd. Het Wilhelmus werd meegezongen/meegeneuried en al bij al een prima familiefeestje.
Hole 19 was zo op de actualiteit ingespeeld dat het portret van Koningin Beatrix tijdig vervangen werd door een prachtige foto van ons nieuwe Koningspaar. Een saillant detail: stond er tot de klok van 10 uur “Leve de Koningin” op een banner op het raam, na 10 uur was daar te lezen: “Leve de Koning”. Prima op ingespeeld Boudewijn, Lucas en crew.

Dan de wedstrijd. Ondanks het door fysiek ongemak ontbreken van de ‘Koningin-moeder’ van de wedstrijdcommissie, werd deze door Francies en Robert-Jan in prima banen geleid. Een foursome wedstrijd over 9 holes, verdeeld in 2 groepen, één op 1 t/m 9 en de tweede groep op 10 t/m 18 in shotgunvorm, geheel om de belangrijkste momenten van de TV-uitzending heen gepland. Goed bedacht WeCo!
Het was nog best moeilijk de prijsuitreiking er tussendoor te krijgen maar ook dat is gelukt met een beste verklede ‘koningin’ Marjo Foederer. De door hole 19 gesponsorde hapjes smaakten prima. Hoewel de oranje tompouces gretig aftrek vonden had een (oranje) proseccotoost de kroon op onze Oranjedag kunnen zijn.
Volgend jaar op Koningsdag weer een ‘gewone’ vlaggetjeswedstrijd, toch een shotgun voor het gezellige samenzijn of gaan we iets anders doen. 2014 zal het uitwijzen, maar het volste vertrouwen dat het weer ouderwets ‘volle bak’ wordt!

De uitslagen van de wedstrijd:

De winnaars van de eerste 9 holes zijn Conja Franken en Robert-Jan Visser.
Op de tweede plaats eindigden Gijs Stuurman en Roy Wekker.
De winnaars van de holes 10-18 zijn Mieke Nuij en Hans van der Hoeven.
Op de tweede plaats eindigden Bettie van Veen en Daan van Golden.

Marjo Foederer had zich het mooist uitgedost in rood wit blauw en oranje!