Verslag van de Paas-Openingswedstrijd

De Paas-Openingswedstrijd

Met de gedachten 'wintergreens - geen buggy’s' en een temperatuur die meer deed denken aan een verlate slotwedstrijd in november, togen wij op eerste Paasdag naar de baan. Gelukkig werden rond de middag de zomergreens en buggy’s toegestaan. Met partner Anneke Stekelenburg, en een start op hole 14, vermeden wij via hole 10 en 11 de wederom erbarmelijke toestand van het pad.

Op de eerste hole met een goede afslag van Anneke vervolgde ik met een tweede slag met goede lengte naar de green, maar helaas belandde de bal in de sloot naast de linker bunker. Een start met een streep…! Het bleek achteraf de enige hole zonder punten. In een greensome hoop je elkaars minder goede slagen op te vangen, hetgeen bij ons wonderwel lukte. Na twee uur spelen verdween de zon en vielen nog enige sneeuwvlokken.
Als heer in een mixed team met een stabiel spelende partner kan je wat meer risico nemen. Zo ook op hole 5. Onze flightgenoot Hans Solleveld ging voor de vlag, maar zijn bal landde op de horizontale beschoeiing aan de greenzijde en ketste via het verticale deel weer 20 meter terug op de fairway. Zo kan het ook gaan als je de green net niet haalt!!

Met twee parren op hole 12 en 13 wisten wij de goede score, die inmiddels opgebouwd was tot totaal 40 punten, op te voeren. Deze score was tot onze verbazing nipt voldoende voor de eerste prijs. Uiteindelijk hebben wij een prima maar frisse dag gehad, waarbij misschien de weersvoorspelling debet is geweest aan het bescheiden aantal deelnemers van 44 personen. Opmerkelijk was het aantal deelnemende nieuwe leden! Het is te hopen dat bij komende gezelligheidswedstrijden de opkomst vele malen groter is zodat onze nieuwe leden een betere indruk krijgen van ons verenigingsleven. De wedstrijdcommissie heeft daar een goede voorzet voor gegeven door een goed georganiseerde shotgun met vrolijke prijzen; nogmaals dank!

Jan Goud