Verslag van de snertcup van de Herencommissie op 6 februari

Wat doen wij als de golfbaan al ca. 5-6 weken dicht is ??

Ik had mij ingeschreven voor de snertcup wedstrijd op 6 februari jl. In week daarvoor hadden wij een mail ontvangen van Herencommissie: “Indien de baan dicht is komen jullie in ieder geval wel om de snert te nuttigen.” Zo gezegd zo gedaan en om ca. 12:00 uur kwamen de eerst Heren binnen, zij begonnen met koffie en een of een ander drankje.

Boudewijn had een spelletje putten georganiseerd waar je vrijwillig aan kon deelnemen, en mijn verbazing was groot dat bijna alle Heren hieraan deelnamen. Spelvorm: 3 ronden met 3 ballen dus in totaal 9 punten te vergaren. Er werd fanatiek gespeeld, want het was niet zo gemakkelijk om vanaf ca. 3-4 meter dat balletje in dat putje te krijgen. Ik speelde ronde 1 met 1 punt, gevolgd door ronde 2 met 2 punten en de laatste ronde 3 punten. Bij het totaal bleek ik met 6 punten van de 9 de hoogste te zijn. Boudewijn had hiervoor een beker te beschikking gesteld met de naam ‘Indoor-Snerttrofee 2013’ en reikte deze aan mij uit.

Al met al was het een geslaagde en gezellige middag, de erwtensoep en bitterballen waren als vanouds weer prima. Zo’n dag is zeker voor herhaling vatbaar.

Met groet,

Jan van Bekkum