De matchplay-kampioenschappen: een weekend vol strijd

18 heren en 14 dames betraden zaterdagmorgen vol enthousiasme een wel heel natte baan. In de loop van de dag kwam er toch nog een licht zonnetje bij.

De eerste ronde waren de krachtsverschillen nog groot en de winnaars kwamen al snel binnen. Na afloop van de tweede ronde waren de 4 spelers voor de finaledag bekend.

Bij de dames waren dat Mirella van Iperen, Quirine van de Gevel, Monica Krouwer en Julie van der Wilden.

Uiteindelijk bleek de jeugd net even te sterk voor de routiniers. Julie en Quirine hebben een spannende finale strijd geleverd. Uiteindelijk moest Julie op hole 17 haar meerdere erkennen in Quirine. Onder luid gejuich van de toeschouwers kon de dolblije Quirine zich Dames Matchplay-clubkampioen noemen.

Monica en Mirella hebben tot het bittere eind sportief strijd geleverd: bij hole 18 was het nog onbeslist. Monica was met een par op hole 1 de beste en is dus 3e geworden.

Bij de heren moesten Justin Stuijt, Nick Eerhart, Steven Klinkenberg en Bart Meijer het met elkaar uitvechten.

In de halve finale hebben Bart en Justin de spanning laten oplopen: op hole 18 nog all-square. Bart moest zich uiteindelijk op hole 2 gewonnen geven. In de strijd om de 3e en 4e plaats trok Steven aan het langste eind en behaalde daarmee de 3e plaats.

In de finale hebben Nick en Justin het heel spannend gemaakt door beurtelings up en down te staan. Op hole 18 hield Justin stand en hij is dus de Heren Matchplay-kampioen van 2015.

Om half 7 kon Andre Korenhof de prijzen uitreiken.

We feliciteren alle kampioenen en danken alle toeschouwers voor hun enthousiasme.

De wedstrijdcommissie.