Handicarts altijd toegestaan

Dit jaar is een aantal leden actief geweest met een plan dat het mogelijk moet maken om het gehele jaar gebruik te maken van een handicart bij het spelen op onze baan. Uiteindelijk zou het mooi zijn als alle 18 holes daarvoor geschikt zijn, maar golftechnische en financiële beperkingen maken dat nu nog niet mogelijk.

Er is al wél geïnvesteerd in nieuwe paden die het spelen van 9 holes op hole 3 t/m 11 mogelijk maakt op dagen dat handicarts niet in de baan mogen rijden. Helaas zijn er problemen met de leverancier van de GPS systemen die dit reguleren. Naar het zich laat aanzien gaat dat nog tot in 2016 voortduren.

Om onze 181 handicartgebruikers toch de gelegenheid te geven om altijd tenminste 9 holes te kunnen spelen heeft het bestuur besloten om, vooruitlopend op de levering van het GPS systeem, hole 3 t/m 11 vanaf heden altijd voor handicartgebruik open te stellen.

Hierbij gelden de volgende spelregels:

• De baanstatus vermelding blijft ongewijzigd maar krijgt een andere betekenis

Handicarts zijn op de gehele baan toegestaan voor leden en bezoekers.

Handicarts zijn voor bezoekers niet toegestaan. Leden mogen gebruik maken van een handicart op hole 3 t/m 11.

• U boekt uw starttijd en handicart op de gebruikelijke wijze, maar u start vanaf hole 3 ongeveer 20 minuten na de door u gereserveerde starttijd. Dit dient altijd te geschieden in overleg met de caddiemaster zodat deze de flight voor u en na u kan informeren dat u “instroomt” op hole 3.
  • Er mag met de handicart uitsluitend op de paden langs hole 3 t/m 11 worden gereden. U rijdt dus met de handicart niet via de rough naar de teebox, niet over de fairway en niet door de rough naast de fairway, maar u blijft met de handicart altijd en uitsluitend op de paden langs de holes.
  • Voor alle duidelijkheid ontvangt u van de caddiemaster een kaartje van de baan, waarop de paden langs hole 3 t/m 11 staan aangegeven, zodat u weet waar de paden liggen en er geen vergissing mogelijk is, waar u met de handicart mag rijden.

Er wordt een beroep gedaan op uw eigen verantwoordelijkheid als handicart gebruiker. Als wordt geconstateerd dat u toch buiten de paden rijdt, dan wordt u in het vervolg van deze regeling uitgesloten. Mocht er te vaak buiten de paden worden gereden dan zal deze regeling helaas moeten worden beëindigd.

Het Bestuur

Heeft u vragen of opmerkingen over deze Nieuwsflits?  Reageer via: secretariaat@golfclubcapelle.nl