Spelen om de Gouden Koets Trofee

Het was fris, het was nat en er was heel veel wind!

Toch gingen er 58 mensen de baan in op 15 september jl. om te spelen om de Gouden Koets Trofee.

Als iedereen heerlijk aan een drankje en een hapje zit in Hole 19 is alle wind en nattigheid snel vergeten en valt de spanning van iedereen af. Het is allemaal goed verlopen en iedereen heeft het weer overleefd.  Tenslotte is golf een all-weather sport, dus geen gezeur, gewoon de baan in.

Er werd ook nog eens formidabel gescoord door menigeen. Dus ook dat kunnen de leden van onze club heel erg goed. Kortom, het was toch weer een mooie dag, ondanks de barre weersomstandigheden.

Ook het touwtje, dat iedereen meekreeg om de scores wat op te vijzelen, heeft het heel goed gedaan. Zou het een idee zijn om altijd zo’n touwtje mee te nemen?

De winnaars van de Gouden Koets Trofee staken met kop en schouders boven de rest uit. Voor de tweede en derde prijs moest de damescommissie even rekenen, want er waren 4 koppels met dezelfde uitslag, maar ja, dan telt de laagste gemiddelde handicap en als dat geen soelaas biedt, dan de opgetelde exact handicaps. Enfin, het was even puzzelen, maar de damescommissie is er uit gekomen.

De leary voor de heren (prinsen) stond op hole 12 en werd uiteindelijk gewonnen door Rob Moelker. Voor de dames stond de leary op hole 15 en die werd gewonnen door Yvonne de Waard.

De grote winnaars waren dit jaar Carin de Vaal en Peet Van Landschoot met 51 stableford punten. Een prachtig resultaat.

Peter de Waard en Conja Franken werden tweede met 44 punten (met een opgetelde exact handicap van 35.8) en de derde prijs mochten Wijntje de Graaf en Rob Moelker mee naar huis nemen met eveneens 44 stableford punten (met een opgetelde exact handicap van 37.0).

Kortom, op een enkele gevallen vrouw na, is de wedstrijd wederom goed verlopen en is iedereen er zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

Volgend jaar krijgt iedereen weer een kans om de Gouden Koets Trofee in de wacht te slepen.

De door Hole 19 geserveerde koninklijke dagschotel was zijn naam meer dan waard. Complimenten voor de kok zijn zeker op zijn plaats.

Namens de Damescommissie

Marianne Verhoeff