De dames van Capelle hebben het zomerseizoen 2017 in stijl afgesloten

Ook dit jaar werd het zomerseizoen door de dames van Capelle met een Texas Scramble (stableford) en een High Wine na afloop afgesloten. Helaas mochten de handicarts alleen op de paden van de holes 3 tot en met 11 rijden, daardoor kon een aantal dames niet meedoen met de wedstrijd. Het miezerde een klein beetje, maar verder was het prima golfweer en na binnenkomst werd het heel gezellig in het clubhuis, waar 43 dames genoten van de High Wine.

Met teamwork, weloverwogen tactische keuzes en gewoon goed spelen werden heel hoge scores behaald:

1e prijs:     Yvonne Groen, Wijntje de Graaf en Maria Jansen met 55 stablefordpunten en een gemiddelde PHcp van 26.

2e prijs:     Anna-Marie ten Raa, Anneke Jansen en Martine Pieneman met 54 stablefordpunten en een gemiddelde PHcp van 28.

3e prijs:     Marijke Gröninger, Hanny Geelkerken en Marianne Gronheid met 51 stablefordpunten en een gemiddelde PHcp van 29.

Verder werden er ook de winnaars van de Zomerinstuiven en de Iron Lady 2017 bekend gemaakt. Voor deze wedstrijden is naast goed scoren ook veel meedoen van belang.

Martine Pieneman was met 250 punten de winnares van de Zomerinstuiven 2017. De tweede prijs ging naar Hanny Geelkerken met 249 punten en de derde prijs was voor Francies Ochtman met 222 punten.

De Iron Lady Trofee – de overall prijs voor de Medals - werd dit jaar voor de derde keer uitgereikt. In 2017 werden er zeven Medals gespeeld, waarbij het laagste resultaat van degenen die aan alle Medals meededen, kwam te vervallen. Marjan van Ingen behaalde met 192 stablefordpunten over zes Medals de hoogste score – dat is een gemiddelde score van 32 stablefordpunten (!) - en is daarmee de Iron Lady 2017.

Alle winnaars van harte gefeliciteerd!

De slotwedstrijd 2017 was ook de laatste wedstrijd van de damescommissie die door Valery Kolk werd georganiseerd. Na vier jaar verlaat zij de damescommissie. Wij zullen haar inzet, creativiteit en gezelligheid binnen de commissie missen, maar gelukkig blijven wij elkaar op de dinsdagen zien!

Wij kijken terug op een zeer geslaagde, leuke dag en een lekkere, door Hole 19 verzorgde High Wine.

Wij kijken ook vooruit naar een winterseizoen met hopelijk mooi winterweer, Eclecticwedstrijden, Bridge en de Kerstlunch op 19 december. De eerste Eclectic Instuif start op 7 november om 10.00 uur (inschrijven van 9:30 tot 10:30 uur). Op 27 maart 2018 zullen wij het winterseizoen 2017/2018 afsluiten met de Openingswedstrijd 2018 die opgeluisterd zal worden met een Fashion Party van de Mobiele Golfshop Golf Diva.

De damescommissie