De laatste Medal van 2017 werd gespeeld met prachtig herfstweer

Na een lange natte periode werd de laatste Medal van 2017 met stralend najaarsweer gespeeld. Alleen het golfen viel niet echt mee. Talloze ballen verdwenen in het hoge gras of onder de blaadjes en werden niet meer teruggevonden. Ook werden de spelers belaagd door zwermen lieveheersbeestjes. Van deze nuttige diertjes is eigenlijk alleen bekend dat zij zich massaal op bladluizen storten. Van golfers als doelwit hadden wij nog niet gehoord. Heel vreemd. Ook de computer kwam tot de conclusie dat kennelijk onder zware omstandigheden werd gespeeld. Hij bepaalde een CBA van -2 en een ‘reduction only’.

Dit betekent dat de resultaten in principe niet meetellen voor de handicapregistratie. Alleen een verlaging van de handicap was mogelijk en dat is maar twee spelers in de Medal B gelukt.

In de Medal B heeft Rick Nederhorst (hcp 27.4) de beste score behaald met 37 stablefordpunten. De 2e prijs ging naar Alderd van Veelen (hcp 17.4) met 36 stablefordpunten en de 3e prijs was voor Titia Mouth (hcp 25.4) met 33 stablefordpunten.

De strijd om de Medal B-bokaal was vóór de laatste Medal nog niet beslist. De koplopers Robert-Jan Visser, Loes van Tilborg en Karel Eerhart maakten nog kans op de overwinning, maar Robert-Jan Visser heeft zijn leidende positie niet meer uit handen gegeven. Hij eindigde met een duidelijke voorsprong en 64 punten voor Loes van Tilborg met 58 punten en Alderd van Veelen met 56 punten. Voor Loes en Alderd zijn dit wel knappe resultaten. Zij hebben namelijk maar 4 keer meegedaan, terwijl Robert-Jan aan alle 6 Medals heeft deelgenomen.

In de Medal A behaalde William van Rooij met 80 slagen het beste brutoresultaat. Folkert Mullemeister (hcp 11.1) en William van Rooij (hcp 5.3) eindigden met een resultaat van 75 slagen netto. Met een betere netto score op de 2e 9 holes ging de eerste prijs naar Folkert, William werd 2e. Marco Noordam en Gert van der Wouden hadden beiden een netto score van 77 slagen. Met ook een gelijke score op de 2e 9 holes won Marco uiteindelijk de derde prijs door Gert voor te blijven met één slag minder op de laatste hole.

De strijd om de Ed Scheffer-bokaal was niet echt spannend. Richard Goud had een ruime voorsprong op de rest van het klassement en ook hij heeft zijn toppositie niet meer uit handen gegeven. Hij won overtuigend met 87 punten, gevolgd door Marco Noordam met 71 punten en Folkert Mullemeister met 68 punten. Ook hier bleek dat vaak meedoen loont. Richard heeft 6 keer meegedaan, Marco 5 keer en Folkert 4 keer.

Alle winnaars van harte gefeliciteerd!

Wij hebben deze dag en het Medal seizoen afgesloten op een zonnig terras met de uitreiking van de prijzen en bokalen. Wij kijken nu vooruit naar de strijd om de RABO IJspegel Trofee. Voor Francies Ochtman was dit de laatste prijsuitreiking als voorzitter van de wedstrijdcommissie. Ook voor haar was er veel applaus voor haar inzet in de afgelopen jaren. Volgend jaar geeft zij het stokje over aan Sybille Obluda.

Wij danken iedereen voor de enthousiaste deelname aan de diverse wedstrijden en zien jullie graag terug in het winterseizoen met hopelijk veel mooi golfweer.

De wedstrijdcommissie