De Rijnmond Region Trophy, dat was het weer voor dit jaar!

In de maanden oktober en november zijn de wedstrijden in het kader van de Rijnmond Region Trophy (RRT)  2017 gespeeld.

"De Rijnmond Region Trophy,
dat was het weer voor dit jaar!"

Wegens slechte weersomstandigheden ten tijde van de eerste geplande wedstrijddag op 8 oktober en het daarom afgelasten van de wedstrijd op Kralingen die dag, is vorige week op 4 november deze wedstrijd ingehaald. Ook nu was de baan in het herfstige Kralingse bos drassig en nat hetgeen de scores natuurlijk niet ten goede kwam. Overigens hadden alle spelers en speelsters daar in gelijke mate last van. Zowel de wedstrijd op Capelle als die op Oude Maas zijn in aanzienlijk betere omstandigheden gespeeld.

Om nu maar direct met de deur in huis te vallen moeten we constateren dat het GC Oude Maas voor de zoveelste maal is gelukt de RRT te veroveren en de schaal dus nog een jaartje langer in hun prijzenkast te houden.

Alles zorgvuldig opgeteld zijn de respectievelijke scores van GC Oude Maas, G&CC Capelle en GC Kralingen over de drie wedstrijddagen …….2575, 2662 en 2705 slagen! En degene met de minste slagen werd uiteraard de winnaar.

Graag had de RRT commissie gezien dat G&CCC de schaal weer aan deze kant van de Maas had weten te krijgen maar dat bleek dit jaar een niet te verwezenlijken taak. De redenen hiervoor lagen uiteraard niet in de inzet en passie van onze vertegenwoordigende spelers en speelsters maar meer in het feit dat over het algemeen de spelers van GC Oude Maas individueel t.o.v. hun handicaps beter scoorden, Maar uitzonderlijk goede scores in alle drie de kampen kwamen natuurlijk ook voor! Handicaps zijn altijd wel een gevoelig onderwerp bij golfers maar het zal duidelijk zijn dat het bij ons een stevig aandachtspunt moet blijven in de komende jaren. Presteren in dit soort wedstrijden vindt de RRT commissie in dit evenement de spil waar alles om draait.

De drie wedstrijden hebben overigens gezorgd voor een fantastische stemming, verbroedering en verzustering bij alle deelnemers en aldus bewezen dat “prestatief” golf belangrijk is maar niet zonder “plezier” kan en moet. Soms hoort men in discussies dat het of/of moet zijn maar het summum van genot is en blijft natuurlijk de “combinatie”.

Het spreekt voor zich dat ook volgend jaar (2018) deze Rijnmond Region Trophy zal worden georganiseerd. De ervaringen van voorgaande jaren zullen meegenomen worden en in samenspraak met de andere twee verenigingen hopelijk leiden tot een nog optimalere wedstrijdreeks. Grotere beschikbaarheid van geïnteresseerden en het afdwingen van betere weersomstandigheden (bijv. de wedstrijddagen vroeger in het seizoen op de agenda zetten) zijn zaken die zeker goed onderzocht moeten worden.

De Rijnmond Region Trophy is een inmiddels veeljarige traditie die levend gehouden moet worden! Houd de wedstrijdkalender en specifieke aankondigingen in de gaten en schrijf tijdig in om uw sportieve bijdrage te leveren. Rest ons nog om alle deelnemers te bedanken voor de inzet en diegenen die om welke reden ook niet mee hebben kunnen doen aan te moedigen om volgend jaar gewoon weer in te schrijven.

Groeten, Uw RRT commissie