Old Grand Dad maakt aanschaf pony mogelijk.

Binnen de doelstelling van de Stichting Old Grand Dad ” het bevorderen van sport, spel en beweging voor gehandicapte jeugdigen tot dertig jaar” heeft  de stichting binnen de Golf & Countryclub  Capelle a/d IJssel een financiële ondersteuning verleend aan de rijvereniging ”de Hazelaar” in Rotterdam Schiebroek.

De Hazelaar is geen doorsnee rijvereniging: de basis is het bevorderen van integratie tussen valide ruiters en ruiters met een beperking. De rijvereniging is in 1975 ontstaan op initiatief van  medewerkers van de toenmalige Adriaanstichting, het  kinderrevalidatiecentrum aan de Straatweg in Hillegersberg, met de achterliggende gedachte dat kinderen met een beperking door het paardrijden een betere balans ontwikkelen.
Ruim de helft van de leden heeft een beperking en het overgrote deel bestaat uit jeugdleden.

De meeste valide ruiters verrichten vrijwilligerswerk rond de manege met het begeleiden van de ruiters met een beperking tijdens de lessen.

In 2016 zijn 4 paarden overleden en was er dringend behoefte aan nieuwe paarden. In de pony Daisy van 12 jaar heeft de rijvereniging een geschikt paard in Zoermeer gevonden.
De Stichting Old Grand Dad heeft de aanschaf van € 2.500,-- gefinancierd.