Schitterend verlopen weekend met 2 nieuwe Matchplay-kampioenen

De Matchplay kampioenschappen leverden dit weekend weer veel spannende partijen op. Het weer was ons goed gezind en het wedstrijdschema verliep volgens plan.

Zaterdagmorgen gingen 15 dames en 16 heren de baan in. In de eerste ronde is het voor sommige spelers de vraag of ze het viaduct halen...maar in de 2e ronde is er veel strijd geleverd.

Voor de finale partijen op zondag melden zich 4 dames en 4 heren aan de start om over 2 rondes te bepalen wie de uiteindelijke winnaar is.

Bij de dames speelden Coos Erdman en Quirine van de Gevel om de eerste plaats. Op hole 16 klonken de eerste felicitaties voor Quirine. Zij had de match gewonnen. Coos werd dus tweede. Marijne Arends en Monica Krouwer gingen de strijd aan voor de derde en de vierde plaats. 18 holes waren voor hen niet genoeg.. Monica won uiteindelijk op hole 1 en veroverde zo de derde plaats.

Paul Hollman zorgde zaterdag voor een verrassing door bij de heren van de nummer 2 geplaatst te winnen. Zondag verloor hij in de eerste ronde na 19 holes! van John Leeuwenbug. Hij won daarna van William van Rooij om zo te eindigen op de derde plaats. Gerard Hendriks en John Leeuwenburg hielden het in de finale spannend tot hole 18. Uiteindelijk konden de toegestroomde toeschouwers John daar feliciteren met de overwinning.

Zo werden aan het eind van deze 2 dagen de nieuwe matchplay kampioenen Quirine van de Gevel en John Leeuwenburg in de bloemetjes gezet.

De single matchplay wedstrijd, die tussen de kampioenswedstrijden door georganiseerd was bleek een groot succes en zal volgend jaar zeker weer op de agenda staan.

De wedstrijdcommissie