Twee dagen Strokeplay Kampioenschappen prachtig verlopen.

De dames en de heren van Capelle hebben 2 lange dagen in schitterende omstandigheden om het Strokeplay Kampioenschap gestreden. Zeven dames namen de strijd op en hebben 3 rondes gelopen. Coos Erdman blijft de topfavoriet en heeft haar status toch maar weer waar kunnen maken. Zij won de trofee! Om de tweede plaats is hard gestreden tussen Mascha Bos en Marijne Arends.

Op hole 18 van de derde ronde werd deze strijd beslist: Marijne eindigde op de tweede plaats en Mascha werd derde.

Uitslagen dames: klik hier

Bij de heren betraden 22 deelnemers het strijdtoneel. Voor de laatste en beslissende ronde zondagmiddag bleven na de cut 12 heren over. Vanaf de eerste ronde gingen de top drie van de plaatsingslijst met elkaar de sportieve strijd aan om de trofee. Ayrton van der Reest, Gavin Baptiste en Gerard Hendriks leverden tot het einde toe een spannend gevecht. Ondanks zijn quadruple bogey op 17 wist Gavin op de laatste hole Ayrton met 311 tegen 312 voor te blijven.

Uitslagen heren: klik hier

Zo sloten we de dag af met twee trotse clubkampioenen 2017:

Coos Erdman en Gavin Baptist

Meer foto's voor een overzicht van de clubkampioenschappen staan op de website (alleen voor leden): klik hier.

De wedstrijdcommissie