Verslag Gouden Koets Trofee 2017

Verslag van de wedstrijd om de Gouden Koets Trofee 2017

De laatste dagen voor Prinsjesdag heeft het bijna onafgebroken geregend. De baan was vaker dicht dan open. Wanneer zou die regen eindelijk ophouden? Zou de baan wel open zijn? En de handicarts dan?

De baan ging gelukkig open op Prinsjesdag, maar de handicarts mochten alleen rijden op de paden van de holes 3 tot en met 11 omdat de baan kletsnat was. Dat was natuurlijk een teleurstelling voor sommige deelnemers, maar ja, het is een buitensport en oppergod Zeus, de heerser over de hemel, de lucht, het weer en de bliksem laat zich niet de wet voorschrijven.

En dan werd het toch nog mooi golfweer en 56 deelnemers, bijna allemaal mixed teams, gingen de strijd aan om de Gouden Koets Trofee, gewapend onder meer met een touwtje van 5 meter dat als joker mocht worden gebruikt. Prinsjesdag is de enige damesdag waarop heren welkom zijn, weliswaar op uitnodiging. Het is ook de enige dinsdag waarop je legaal mag sjoemelen met je scores. Maar ook daar gelden uiteraard regels voor, het blijft toch een keurige sport.

De weloverwogen inzet van het touwtje kan tot hoge scores leiden. Het motto luidt dan ook: ‘Bedenk goed wat je met je touwtje doet!’.

De 1e prijs met 51 stablefordpunten werd gewonnen door Bep Landman en haar prins Hennie van Tuyl (met een gemiddelde playing handicap van 21). Zij mochten de Gouden Koets Trofee in ontvangst nemen.

De 2e prijs met 48 stablefordpunten (en een gemiddelde playing handicap van 21) was voor Janine Lunenberg en haar prins Paul Kaan.

De 3e prijs met eveneens 48 stablefordpunten, maar een hogere playing handicap van 28 ging naar Wijntje de Graaf en haar prins Auke de Boer.

Alle winnaars van harte gefeliciteerd!

De prijsuitreiking werd verzorgd door onze eigen Majesteit Marianne Verhoeff vergezeld door John/Jeroen Jansen/Dijsselbloem met het bekende koffertje. Stilgestaan werd bij de belangrijke actualiteiten van de dag, zoals de koopkracht, de werkeloosheid en vooral de jurk van onze Koningin.

De gezellige dag werd afgesloten door een goed verzorgd diner.

De damescommissie