Verslag van de Amerikaanse Lustrum-Carrouselwedstrijd

In de aanloop naar de Carrouselwedstrijd in de Lustrumweek hadden al veel teams ingeschreven, maar de weersvooruitzichten waren zorgelijk. Het zou heel veel gaan regenen, mogelijk met onweer. Geen ideale omstandigheden voor een feestelijke golfdag. Uiteindelijk viel het allemaal mee. Het werd mooi weer, zelfs heel warm.

12 teams van 6 dames en 1 team van 4 dames gingen om 13.00 uur van start, in totaal 76 dames, veelal gekleed volgens het Amerikaanse thema. In de baan was het heel gezellig en ook in de Amerikaanse feesttent zat de sfeer er goed in.

Na afloop was het tijd om op het terras bij te komen van de warmte en de sportieve inspanningen. De 40ste verjaardag van onze mooie club werd onder andere gevierd met een loterij, waarbij 40 prijzen te winnen waren.

Ook bij de prijsuitreiking werd stilgestaan bij deze mijlpaal. Wij hopen dat onze club nog heel vaak een lustrum mag vieren en daarom was gekozen voor 40+ kazen als prijzen.

De 1e prijs met een bruto score van 189 slagen en een netto score van 131 werd gewonnen door het team van Wijntje de Graaf met haar teammaatjes Lia Breda, Joke den Boer, Trudy Spek, Marly Stuurman en Elly Timmerman.

De 2e prijs met een bruto score van 176 slagen en een netto score van 132,67 was voor het team van Karin Cleton met haar teammaatjes Sandra van de Gevel, Elly van der Noordt, Marianne Pauw, Anna-Marie ten Raa en Irma Strijbosch.

De 3e prijs met een bruto score van 192 slagen en een netto score van 135,67 ging naar het team van Martine Pieneman en haar teammaatjes Monny Biemans, Coos Erdman, Maria Jansen, Anja van Kooten en Toitie Pietersz.

Het bepalen van de prijs voor de meest originele Amerikaanse outfit was helemaal niet zo makkelijk, want er waren zo veel dames die er met veel creativiteit werk van hadden gemaakt. De prijs werd gewonnen door het team van Leny van der Kooij en haar maatjes Stella van den Berg, Lenie Meijerink, Mieke Nijman, Anneke Stekelenburg en Wil Vuijk.

Na afloop was er een Amerikaanse BBQ die uitstekend was verzorgd door Hole 19. Daarna werden de dames nog verrast door een hilarisch optreden van Crooswijkse Nel met haar typisch Rotterdamse humor.

Het gehele inschrijfgeld van € 7,50 plus € 5 voor 5 lootjes p.p. wordt gedoneerd aan het goede doel. De dames van Capelle hebben € 950 bijeengebracht voor de Robert Kalkman Foundation.

Wij kijken terug op een mooie en heel gezellige dag!

De damescommissie