Verslag van de Vriendinnendag 2017

Ook dit jaar hebben wij weer geluk gehad met het weer. Droog en warm, maar niet te warm, kortom ideaal golfweer. 76 dames hebben ingeschreven voor een gezellige dag op onze mooie golfbaan.

Het thema van dit jaar was Delfts Blauw. Veel dames hebben hun creativiteit de vrije loop gelaten en leuke outfits gemaakt. Die kunnen worden bewonderd op de website. Als je op het gedeelte voor leden inlogt, vind je onder fotoboek het album van de Vriendinnendag 2017. Er waren dit jaar zoveel creatieve outfits dat de commissie het lot heeft laten bepalen wie de prijs voor de leukste outfit in ontvangst kon nemen. 6 koppels zaten in de selectie en de prijs werd gewonnen door Anneke Simons en haar vriendin Joost de Jonge.

Tijdens de wedstrijd kon worden genoten van een versnapering in de Delfts Blauwe partytent. Na afloop was het heel gezellig op het terras. De dames werden hier en ook later tijdens het diner vermaakt door de goochelaar en karikatuurtekenaar René van Hooren.

Er waren uiteraard ook mooie golfprestaties. De Neary op hole 3 werd gewonnen door onze gast Elles de Wringer en ons lid Lieke de Rijke. De Longest Drive op hole 8 was voor onze gast Maria Vrind en ons lid Mirjam Verbakel.

De 1e prijs werd dit jaar gewonnen door Martine Pieneman en haar vriendin Marianne Jaklofsky met een mooie score van 41 punten (gemiddelde playing handicap 31). De 2e prijs ging naar Hanneke van Meurs en haar vriendin en schoonzus Anja van Meurs met 38 punten (gemiddelde playing handicap 24). Anja deed voor het eerst mee aan een wedstrijd en viel gelijk in de prijzen! De 3e prijs was voor Conja Franken en haar vriendin Elles de Wringer met eveneens 38 punten, maar een iets hogere gemiddelde playing handicap van 25.

Alle prijswinnaars van harte gefeliciteerd!

Bijna alle dames bleven eten en het door Hole 19 geserveerde diner was goed verzorgd en lekker.

Wij kijken terug op een heel gezellige en geslaagde dag. Dank aan alle deelnemende dames die bijgedragen hebben aan dit feestje.

De damescommissie