Zeer geslaagde lustrum familiewedstrijd

Aan het weer heeft het niet gelegen, evenmin als aan het enthousiasme van de deelnemers aan de familiewedstrijd, die als afsluiting van de lustrum week werd gespeeld. 64 deelnemers van diverse leeftijd en pluimage hebben er een heel gezellige dag van gemaakt.

De spelvorm, greensome stableford, is niet een spelsoort die heel vaak wordt gespeeld, maar die zeker een wissel kan trekken op de relatie van de partners. Daar was tijdens deze wedstrijd absoluut geen sprake van. Alles verliep in volledige harmonie, waardoor de wedstrijdleiding een makkie had.

Uiteindelijk kan er natuurlijk maar één team winnen. Dat was deze keer Richard en Karin Goud met 44 stableford punten.

Tweede werd het team van de familie Zhou, vader Ming met zoon Austin, met 42 stableford punten.

Met op de derde plaats vader Pieter en zoon Tijmen de Ruijter met 38 stableford punten. Hierbij moet wel worden vermeld dat Tijmen met 7 (!!) jaar de jongste deelnemer was.

De neary op hole 3 werd bij de dames gewonnen door Joke den Boer, bij de heren door Jasper Erdman. De longest op hole 11 werd bij de dames een prooi voor Coos Erdman, bij de heren voor Austin Zhou.

Tot slot kon men voorafgaand aan de wedstrijd raden, hoeveel golfballen er in de bowl op de wedstrijdtafel zaten. Het juiste aantal was 132. Krijn den Boer zat er met een schatting van 133 slechts 1 vanaf.

De dag werd afgesloten met een heerlijk door onze kok Lucas verzorgd Indisch buffet, waaraan, jammer genoeg, niet alle deelnemers van de wedstrijd aanschoven. Het buffet werd omlijst met diverse Indonesische dansen, uitgevoerd door prachtig geklede dames, waarbij een groot deel van de aanwezigen zich liet verleiden om ook een paar danspasjes te zetten.

Rest nog te melden, dat het een zeer geslaagde dag is geweest, die, zoals de gehele lustrumweek, in het teken stond van de Robert Kalkman Foundation.

Namens de WeCo,

Karin Cleton en Gert van der Wouden