Dames senioren 1 terug in de HOOFDKLASSE

Na in de reguliere competitie als poule-winnaar geëindigd te zijn, moesten we op 24 mei in het uiterste zuiden van ons land op de Zuid-Limburgse golfclub Wittem de promotiewedstrijd spelen tegen het tweede team van de Hilversumse Golfclub.

Op 23 mei hebben we de baan verkend om goed beslagen ten ijs te komen. Voor de middag was code geel door het KNMI voorspeld. We hoopten natuurlijk op tijd binnen te zijn. De ochtend sessies werden met een stand van 3-3 afgesloten, dus we moesten ' s middags nog vol aan de bak. De onweersbuien leken wat later dan voorspeld te komen, maar het werd wel erg donker en gerommel in de verte!!

Tot onze vreugde hebben we het droog gehouden en is alle regen in Maastricht gevallen.
De middag verliep al even spannend als de ochtend en eindigde in 6-6 , dus totaal 9-9.

Wat nu? Een play-off !! De eerste single van beide teams moest de baan in voor een suddendeath play-off.

Na hole één was het gelijk. Bij hole twee lag de één helemaal links en de ander rechts. Na  3 slagen lagen beide ballen op de green. Na uitpassen wie het eerst moest putten, bleek de bal van de Hilversumse 8 en een halve meter van de hole en de bal van Coos 8 meter ver te liggen. Hilversum  moest dus eerst. Ze kwam tot op anderhalve meter van de hole en toen!!! Coos put de bal vanaf 8 meter heel rustig in de hole!! Gejuich, omhelzingen, we zijn gepromoveerd naar de Hoofdklasse met een top team.

De goede voorbereiding met de lessen van Hans en de goede teamspirit ook met onze vaste reserves, Carin en Marja, heeft dit mooie resultaat opgeleverd.