De Langste Dag

Dit jaar werd de traditie van de Langste Dag in ere hersteld. 29 deelnemers speelden twee ronden van 18 holes, 10 deelnemers gingen aan de start voor de wedstrijd over één ronde. Het was uitstekend golfweer, droog en niet te warm en niet te koud. Er werd goed gescoord, vooral door de spelers die 36 holes speelden. De CBA aan het eind van de dag bleek dan ook 0 te zijn.

De wedstrijd over één keer 18 holes werd gewonnen door Sandra van de Gevel met een geweldige score van 41 stablefordpunten (hcp. 24.0). Rob Moelker en Danny Hau scoorden beiden 31 stablefordpunten. Rob Moelker werd 2e met een betere score op de laatste 9 holes en de 3e plaats was voor Danny Hau.

De 1e ronde van de wedstrijd over 36 holes werd overtuigend door John Leeuwenburg gewonnen. Met een handicap van 5.4 zette hij met 72 slagen een mooi resultaat van 38 stablefordpunten neer. John speelde ook een geweldige 2e ronde met 73 slagen en eveneens 38 stablefordpunten. Hij was daarmee ook de winnaar van de 2e ronde en met een totaal van 76 stablefordpunten uiteraard ook de winnaar van de wedstrijd van de Langste Dag.

Lex Cleton (hcp. 10.2), Ian Pullen (hcp. 13.2), Peter de Munnik (hcp. 18.0) en Paul Hollman (hcp. 8.4) scoorden allen 65 stablefordpunten over twee ronden. Met de betere tweede ronde respectievelijk laatste 9 holes won Paul Hollman de 2e prijs en de 3e prijs was voor Peter de Munnik.

Alle winnaars van harte gefeliciteerd!

Het was een lange, maar ook gezellige dag met dank aan de weergoden en alle deelnemers.

De wedstrijdcommissie