Nieuws van de Regel & Handicap Commissie

De golfregels worden aangepast om Golf sneller en aantrekkelijker te maken. Het blijkt dat er daar veel vragen over zijn en hierbij worden de belangrijkste daarvan beantwoord:

De nieuwe Golfregels

Vanaf 1 januari 2019 zijn de nieuwe golfregels van kracht. Tot die tijd moet er nog een heleboel gebeuren, zoals het vertalen en herzien van regelmaterialen en natuurlijk het opleiden en informeren van golfers, regelcommissies en referees. Eind oktober 2018 wordt een lezing over de wijziging van de regels gehouden door onze referees Sybille Obluda en Robert Jan Visser. Belangrijk voor u om te weten: De huidige golfregels blijven heel 2018 gelden.

Qualifying Scorekaarten

De basis regels voor het lopen van Q-kaarten blijven in 2018 ongewijzigd van kracht, maar wel met een aantal extra mogelijkheden. Klik hier voor het overzicht.

Ready Golf

De nieuwe golfregels zijn onder andere bedoeld om een betere doorstroming in de baan te stimuleren maar daar kunt u nu al mee beginnen. Meer weten over Ready Golf? Klik hier voor de tips.

De app GOLF.NL

De app GOLF.NL wordt al door 70.000 golfers gebruikt en dat aantal zal naar verwachting sterk gaan toenemen. Klik hier als u meer wilt weten over gemakkelijk scorekaarten invoeren en alle andere mogelijkheden van de app GOLF.NL

Ten slotte is het goed om te weten dat elke golfer vanaf 2019 een uniek nummer krijgt dat ook op de (digitale) NGF-pas verschijnt in plaats van het clubgebonden nummer dat nu wordt gebruikt.

De Regel & Handicap Commissie