Verslag laatste Medal 2018

Het zomerseizoen 2018 werd afgesloten met de laatste Medal en prachtig herfstweer

De laatste Medal van 2018 werd geheel in stijl van deze zomer gespeeld met prachtig weer. Afgezien van een enkele plensbui hebben wij deze zomer alleen last gehad van hitte en droogte. Ondanks die moeilijke omstandigheden ligt onze baan er mooi bij, met dank aan de baancommissie en onze greenkeepers.

2018 hebben wij, op verzoek van veel spelers, de ‘Medal nieuwe stijl’ geïntroduceerd. Dit houdt in dat er geen prijsuitreikingen meer plaatsvinden na afloop van de wedstrijden. Alle prijzen worden uitgereikt na afloop van de laatste Medal van het seizoen. Ook de samenstelling van de prijzen is veranderd. Voor iedere Medal worden er drie prijzen uitgereikt: in de Medal A de eerste prijs voor de beste bruto score en de eerste prijs voor de beste netto score; in de Medal B de eerste prijs voor het hoogste aantal stablefordpunten.

Dit zijn de winnaars in de Medal A:

Medal A: Bruto Score

Medal A: Netto Score

Medal I

John Leeuwenburg (76, PHcp 5)

Daniëlla Wijnveldt (68, PHcp 12)

Medal II

Ayrton van der Reest (72, PHcp 2)

Justin Eerhart (66, PHcp 16)

Medal III

Rogier Mol (68, PHcp 1)

Robert-Jan Daniëls (64, PHcp 14)

Medal IV

Rogier Mol (70, PHcp 1)

Sjakko Chi (66, PHcp 14)

Medal V

Ayrton van der Reest (72, PHcp 1)

Jacqueline van den Berg (66, PHcp 21)

Medal VI

Afgelast

Medal VII

Rogier Mol (71, PHcp 1)

John Leeuwenburg (70, PHcp 5)

De winnaars in de Medal B zijn:

Medal B: Hoogste Aantal Stablefordpunten

Medal I

Judith Rutteman (34, PHcp 21)

Medal II

Laurens Franken (41, PHcp 21)

Medal III

Sybille Obluda (36, PHcp 30)

Medal IV

Conja Franken (40, PHcp 24)

Medal V

Sybille Obluda (38, PHcp 26)

Medal VI

Chris Teljeur (37, PHcp 22)

Medal VII

Leo Blok (36, PHcp 9)

Na de laatste Medal worden ook de Ed Scheffer-bokaal en de Medal B Bokaal uitgereikt. Deze bokalen worden uitgereikt aan de spelers in de Medal A en B die volgens een puntenklassement de hoogste score hebben behaald. Vaak meedoen en vooral iedere keer hoog eindigen op de uitslagenlijst zijn een vereiste om in aanmerking te komen voor de felbegeerde bokalen.

Zowel in de Medal A als in de Medal B was de strijd vóór de laatste Medal eigenlijk al gestreden. De leiders in het klassement, John Leeuwenburg in de Medal A en Gita Hoogeveen in de Medal B, waren praktisch niet meer in te halen en zij hebben hun toppositie ook niet meer uit handen gegeven. John Leeuwenburg won de laatste Medal A met de beste netto score en Gita Hoogeveen behaalde een solide 3e plaats in de Medal B.

Dit is de eindstand van het Ed-Scheffer klassement en het Medal B klassement:

Ed Scheffer Bokaal

Medal B Bokaal

1e

John Leeuwenburg: 92 punten

Gita Hoogeveen: 103 punten

2e

Paul Hollman: 60 punten

Conja Franken: 88 punten

3e

Gert van der Wouden: 58 punten

Sybille Obluda: 81 punten

Dit jaar hebben wij voor het eerst in de Medal A ook een bokaal uitgereikt voor de speler met de beste bruto score. Voorwaarde om te winnen is hier – net als voor de Ed Scheffer-bokaal en de Medal B Bokaal - dat aan ten minste 4 Medals deelgenomen wordt. Winnaar van de Wisseltrofee Beste Bruto Kampioen is degene die over 4 Medals de beste bruto score heeft behaald. Als je vaker dan 4 keer mee hebt gedaan, dan tellen de 4 beste bruto scores. De eindstrijd om deze bokaal had nog wel spannend kunnen worden, er waren meerdere gegadigden. Maar uiteindelijk wist John Leeuwenburg ook deze bokaal te winnen met een bruto score van 295 slagen over 4 Medals.

Dit is de eindstand van de strijd om de Beste Bruto Bokaal:

Medal Beste Bruto Kampioen

1e

John Leeuwenburg: 295 slagen

2e

Ayrton van der Reest: 304 slagen

3e

Paul Hollman: 320 slagen

Wij danken iedereen voor de enthousiaste deelname aan de diverse wedstrijden en zien jullie graag terug in het winterseizoen in de strijd om de RABO IJspegel Trofee met hopelijk veel mooi golfweer.

De wedstrijdcommissie