Verslag Slotwedstrijd Damescommissie

Verslag Slotwedstrijd Damescommissie, 30 oktober 2018

Na veel getuur op de weerapps de hele week, voorafgaand aan de slotwedstrijd, heeft de damescommissie toch maar besloten om de wedstrijd niet door te laten gaan en een wedstrijd op de driving range te organiseren in combinatie met een putwedstrijd in het clubhuis. Het zou echt vreselijk slecht weer worden met heel veel regen, wind en kou. Velen waren blij met deze best moeilijke beslissing.

Achteraf gezien viel het gelukkig allemaal nogal mee, maar koud was het in ieder geval wel. Iedereen kwam versteend binnen na de pogingen om een balletje in een emmer te slaan op de driving range. Het lukte uiteindelijk maar 1 keer, maar dat balletje vloog ook weer meteen uit de emmer! Vele dames lukte het wel om het balletje in de cirkel om de emmer te slaan en daarmee werden behoorlijk wat punten per team gescoord. Eenmaal weer warm geworden in het clubhuis konden de dames hun kunsten vertonen bij de putwedstrijd, waar de scores niet hoger kwamen dan 3 punten per persoon, maar velen hadden ook 0 punten of 1. Alles bij elkaar opgeteld leverde dit toch een eindscore op, waarvoor de damescommissie prijzen had ingekocht bij Bij Bourgondisch in de Dorpsstraat in Nieuwerkerk aan den IJssel.

De eindscore was als volgt:

1e prijs: Team Bettie van Veen (met José Hafkamp en Ellen van Noort): 61 punten

2e prijs: Team Carin de Vaal (met Janet de Munnik en Marja de Roeper): 51 punten

3e prijs: Team Hanny Geelkerken (met Mascha Bos en Martine Pieneman): 50 punten

Onze voorzitter, Sybille Obluda, deed de prijsuitreiking, nadat ze eerst had aangekondigd dat deze slotwedstrijd officieel haar laatste grote wedstrijd was die zij organiseerde en ze stelde bij deze gelegenheid de nieuwe voorzitter van de damesommissie voor, Martine Pieneman. Tevens komen er twee nieuwe dames in de damescommissie nl. Maria Jansen en Hanny Geelkerken. Beide dames beginnen vol enthousiasme per 1 november aan hun taak binnen de damescommissie.

Aan Sybille werden door Martine bloemen aangeboden als dank voor haar jarenlange inspanning om de damescommissie te leiden, te begeleiden en te instrueren met haar ongeëvenaarde kennis van het organiseren van wedstrijden en de golfregels. Wij, als leden van de damescommissie, hebben heel veel van haar geleerd en ze heeft alles ook nog voor ons op papier gezet d.m.v. allerlei handleidingen, zodat wij in haar geest verder kunnen met het organiseren van de diverse wedstrijden nu onder leiding van Martine. Wij, de damescommissie, hebben er vertrouwen in dat ook Martine een en ander met verve zal gaan doen.

Na dit officiële gedeelte ging Sybille door met nog meer belangrijke zaken, nl. de bekendmaking van de winnaars van de zomerinstuiven. De 10 dames die het beste hadden gescoord in de afgelopen maanden vanaf april tijdens de zomerinstuiven, ontvingen de felicitaties, voor zover aanwezig en een balletje van Sybille en natuurlijk een eervolle vermelding.

Deze dames zijn: 1. Hanny Geelkerken, 2. Marjan van Ingen, 3. Ellen van Noort, 4. Stella van den Berg, 5. Martine Pieneman, 6. Lenie Meijerink, 7. Wilma van der Maas, 8. Maja Iseger, 9. Anja van Kooten en 10. Anneke Jansen.

Nog belangrijker in het zomerseizoen van de damescommissie is natuurlijk de uitreiking van de Iron Lady, de prijs voor de best scorende dame tijdens de Medals. Het was bepaald een nek-aan-nekrace deze keer. Op de 3e plaats eindigde Martine met 197 punten, op de 2e plaats Hanny Geelkerken met 200 punten en de uiteindelijke winnaar met 204 punten was Ellen van Noort. Aan haar werd de Iron Lady uitgereikt en natuurlijk waren daar bloemen bij.

De High Wine werd vervroegd geserveerd door Hole 19, want de dames waren eerder klaar dan aanvankelijk gepland en met een glaasje wijn werd het, ondanks het slechte weer, toch nog heel gezellig in het clubhuis.

Iedereen kijkt weer uit naar de zomer natuurlijk, maar eerst krijgen we nog het winterseizoen met op 18 december de Candle Cup Lunch.

Marianne Verhoeff
Namens de Damescommissie