Verslag van de Vriendinnendag 2018

De weergoden waren ons goed gezind op 3 juli 2018. Het was wel behoorlijk warm, maar desondanks werd er door de deelnemende 72 dames heel goed gescoord. Samenwerking is uiteraard het sleutelwoord voor succes bij een greensome.

Het thema van dit jaar was Mondriaan. Wij zagen veel leuke creaties in de primaire kleuren blauw, rood en geel. Die kunnen worden bewonderd op de website. Als je op het gedeelte voor leden inlogt, vind je onder fotoboek het album van de Vriendinnendag 2018. De jury kwam dit jaar tot het unanieme besluit dat de bijzonder creatieve outfit van Marietta van der Wilden en Jacqueline van den Berg de 1e prijs verdiende.

Tijdens de wedstrijd konden de teams even bijkomen in de partytent bij hole 7 en na afloop werden de dames op een hapje en een drankje getrakteerd op het gezellige terras.

Er waren dit jaar indrukwekkende golfprestaties. De Neary op hole 7 werd gewonnen door onze gast Cecile van Willegen en ons lid Jacqueline van den Berg. Vroeg in de wedstrijd wist Lia Breda haar balletje op een mooie afstand van de vlag te leggen, maar vervolgens kon Jacqueline dit resultaat nog net iets verbeteren.

De Leary op hole 14 was een echte teamprestatie. Veel dames slaagden erin de green met twee slagen te bereiken, maar Ingrid en Cecile van Willegen kwamen het dichtst bij de vlag.

De 1e prijs werd gewonnen door Marietta van der Wilden en Jacqueline van den Berg die hun langdurige vriendschap bekroonden met een prachtige score van 43 stablefordpunten (gemiddelde playing handicap 24).

De 2e prijs ging naar Wijntje de Graaf en Elly Timmermans (gemiddelde playing handicap 33).

Voor de 3e prijs kwamen drie teams in aanmerking met 37 stablefordpunten. In dit geval wint het team met de laagste gemiddelde handicap. Lelus Vellekoop en haar vriendin Rietje van Loosen werden 5e met een gemiddelde handicap van 41. Lia Breda en Joke den Boer werden 4e met een gemiddelde handicap van 25 en de 3e prijs ging naar Ingrid en Cecile van Willegen met een gemiddelde handicap van 24.

En dan was er ook nog een verrassingsprijs voor Marijke Gröninger en Angele van den Akker.

Alle prijswinnaars van harte gefeliciteerd!

Wij kijken terug op een heel gezellige en geslaagde dag met dank aan alle deelnemende dames die hieraan bijgedragen hebben.

De damescommissie

Voor een overzicht van alle foto's - klik hier (alleen voor leden)