Verslag Vriendinnendag 12 juli 2022

vriendinnendag

Het was een gezellige drukte in het clubhuis toen 74 vriendinnen zich meldden voor de jaarlijkse vriendinnendag. Onder het genot van een kopje koffie of iets anders werd er bijgepraat door vriendinnen die elkaar soms al een poosje niet hadden gezien en weer andere vriendinnen die regelmatig samen een rondje golfen.

De weergoden waren ons echt super goedgezind en laten we eerlijk zijn, dit voegt wel héél veel toe aan een dergelijke happening! Alleen maar stralende gezichten en een feest van herkenning! Het thema van deze wedstrijd was Nautisch. In het clubhuis was daarom veel blauwwit te zien en andere zaken die met de zeevaart te maken hebben. Veel dames hadden het thema in hun kleding verwerkt en het is leuk om te zien dat men zich daarvoor inspant.

Na het welkomstwoord door Martine Pieneman, spoedden de dames zich naar “hun” hole, teneinde om 13:00 uur de eerste bal af te slaan voor de greensome.

Bij het doorkomen op hole 10 kregen de dames heerlijke snoeppaprika’s gevuld met geitenkaas en meloenbolletjes met ham, hiervan werd zichtbaar genoten. Ook de zoute stengels, druiven en lekkere alcoholvrije drankjes vonden gretig aftrek. Alleen de echte fanatieke aanhangers waagden zich aan de rosé!

Na de shotgun kon iedereen tegelijkertijd genieten van een drankje en een bittergarnituur en konden de prijzen uitgereikt worden.

Het was al met al een zeer geslaagde Vriendinnendag!

Uitslag Vriendinnendag 2022

1e prijs: Joke den Boer en Lia Breda (48 stf punten)

2e prijs: Anja van de Polder en Annemarie Breukels (40 stf punten)

3e prijs: Conja Franken en Elles de Wringer (39 stf punten)

Longest gasten   (hole 15) : Ellen van Bakkeren

Longest Capelle (hole 15) : Anja van de Polder

Neary gasten      (hole 3)  : Miep v.d. Doel

Neary Capelle     (hole 3)  : Yvonne de Waard

De prijs voor de origineelste outfit werd gewonnen door Bettie van Veen en Mieke Nuij, die het liedje “Daar was laatst een meisje loos”, een nieuwe betekenis gaven!